Tijdens een rijtour in een bos bij Doornspijk zijn meerdere ruiters van hun paard of pony gevallen toen hun paarden er vandoor gingen. Een van de ruiters heeft zich moeten laten behandelen in het ziekenhuis.
Het ging mis bij een rijtour van een manege uit Putten waar 7 ruiters aan meededen. De paarden werden opgeschrikt door een loslopende hond. Toen sommige ruiters daarna begonnen te gillen sloegen ze op hol.
Wil wel even toevoegen dat het om een manege uit Nunspeet gaat en niet uit Putten. Vind het een nare situatie voor de ruiters, 1 grote chaos. Hopelijk durven ze nog te rijden na dit avontuur en hopelijk hebben de paarden er geen trauma's aan over gehouden.
Later op dezelfde dag, heb ik daar toevallig een bosrit gemaakt met een stalgenootje. Zij is op ongeveer op dezelfde plek van haar paard gevallen en ook in het ziekenhuis beland. (gekneusde borstkas en gekneusde lever). Haar paard schrok ook.
Volgens een mevrouw die daar vlakbij woonde en ons geholpen heeft, was er de dag ervoor ook al iemand van z'n paard gevallen op datzelfde pad. Er lopen in dat bos een hoop reeën met jongen, dus misschien zijn de paarden daarvan geschrokken?
spicegirl
Geplaatst: 01-09-13 23:04
ik denk dat de gemiddelde ruiter wel het verschil ziet tussen ree met jong (als ze zich laten zien dan ), en een blaffende hond
mika11
Geplaatst: 01-09-13 23:09
Ha Ha, ja dat denk ik ook wel, hoor! Wij hebben zelf geen van beide gezien, maar het klonk wel logisch dat de paarden misschien een ree hebben horen wegspringen? Maar dat komt omdat je later gaat terug denken waardoor het paard schrok. Ze lopen daar al jaren en het is bekend terrein voor ze. Niet dat ze dan niet kunnen schrikken, ik denk voor jezelf een verklaring zoeken na zo'n nare valpartij.
Oef, drie ruiters gewond binnen 2 dagen. Dan ga je toch denken aan of een loslopende hond van een huis in de buurt of inderdaad die reeën! Hoe is het nu met je vriendin Mika?
Gelukkig is ze weer uit het ziekenhuis, met een zwaar gekneusde borstkas en een klein scheurtje in de lever. Haar hele buik is bont en blauw met schaafplekken. Haar paard heeft haar geraakt met z'n hoeven, toen hij zich omdraaide op het pad en zij net viel. Voorlopig zal ze er nog wel even zoet mee zijn, zelfs ademhalen is al pijnlijk voor haar.