Hippiade: Genieten geblazen in de rubrieken Z1 en Z2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Hippiade: Genieten geblazen in de rubrieken Z1 en Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:46

www.knhs.nl

In de klasse Z1 categorie D/E ging de overwinning naar Denise Klaver met haar toppony Hagelkruis Bastiaan. De amazone realiseerde nog niet helemaal dat ze gewonnen had: “De eerste proef ging heel goed, maar over de tweede proef was ik niet helemaal tevreden. Bastiaan is een hele lieve pony, die ik zelf heb opgeleid. De laatste tijd heb ik niet anders getraind en alleen clublessen gevolgd op de vereniging. Nu ga ik mij richten op de Z2.” De reservetitel ging naar Kim Noordijk met Bolderman’s Brasil. Als derde mocht zich opstellen Ilona Van Veldhuizen met Beekerheide's Naughty Boy.

In de gecombineerde rubriek klasse Z1 en Z2 voor C pony’s trok Anouk Strikkers aan het langste eind en won. Dit deed ze samen met haar pony Joey waarmee ze Z2 reed. “Van Joey heb ik alles geleerd. We zijn begonnen in de L1 dressuur. Ik heb de laatste trainingen proefgericht les gehad van Jeff Heijstek en verder krijg ik les van Marlies van Baalen. Dit is mijn laatste Hippiade met hem, want hij wordt verkocht,” aldus een dolblije Anouk. Het rode lint was voor Elja van Doorn met Marieton’s Vivaldie.

Lisanne Zoutendijk zadelde haar Champ of Class voor dit kampioenschap en won overtuigend. Met een brede glimlach vertelt ze: “Ik vind het echt geweldig dat het gelukt is! Champ doet altijd zijn best. Het galopgedeelte en met name de eenvoudige wissels lukte vandaag heel goed. Ik heb proefgerichte lessen gevolgd bij Coby van Baalen en Jeroen Okkema helpt mij ook. In verband met mijn leeftijd mag ik Champ gelukkig nog een jaar blijven rijden.” Fraai tweede werd Febe van Zwambagt met Fs Dr Watson. Kaylee Gouda stuurde haar Don Camillo Du Bois naar een mooie derde plaats.

marjolein88

Re: Hippiade: Genieten geblazen in de rubrieken Z1 en Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:58

Was prachtige sport om naar te kijken!