Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoyCiej007 schreef:Goh, wat goed van ze!
Maareh, is dat niet dezelfde instantie die ineens héle hoge bedragen vraagt voor de medicijnen voor paarden met Cushing??!
En............. ik mag het wellicht niet zo hardop zeggen, maar....... in hoeverre zijn die uitslagen van die bloedtests dan betrouwbaar? Ik bedoel....... wéér een cushing-patient erbij die voor de rest van z'n leven Boehringer's dure medicijnen moet slikken.............
dat dacht ik ook net....ze kunnen wel dit gratis doen omdat ze 6x zoveel vragen voor prascend dan voor de humane pergolide....die excact hetzelfde is.
frosty117 schreef:Je moet alleen niet vergeten dat medicatie registreren voor een diersoort erg duur is. Dus dat de humane variant goedkoper is, is dan logisch, deze is namelijk niet goedgekeurd voor paarden.
Babybeertjes schreef:frosty117 schreef:Je moet alleen niet vergeten dat medicatie registreren voor een diersoort erg duur is. Dus dat de humane variant goedkoper is, is dan logisch, deze is namelijk niet goedgekeurd voor paarden.
Ik begrijp niet waarom dit logisch is? Ik geloof best dat het duur is, maar duurder als de humane variant is voor mij niet logisch. Waar haal je die logica vandaan?
frosty117 schreef:Je moet alleen niet vergeten dat medicatie registreren voor een diersoort erg duur is. Dus dat de humane variant goedkoper is, is dan logisch, deze is namelijk niet goedgekeurd voor paarden. Of het echter 6x duurder is... Ben wel benieuwd wat voor uitslag je terug krijgt: wel/geen cushing of echt de waardes? Het laatste is dan wat "objectiever" voor de klant.
JoyCiej007 schreef:oh maar ik schrijf het ook niet af....... en dat er diverse paarden heel erg baat bij hebben dat zal best, alleen maar hartstikke fijn.
Ik zet alleen mijn vraagtekens bij dat 'gratis test' verhaal (wat dus al niet volledig gratis kan blijkbaar, gezien de post van joyce B) en de eventueel aanwezige belangenverstrengeling...... wordt toch altijd een beetje argwanend bij dergelijke posts.
Ik zou net zo goed mijn vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid van de één of andere test (ik noem maar wat; een tekort aan een bepaalde voedingsstof/vit/min./supplement) waar bijv. een voerleverancier als Pavo achter zou zitten.
'Kijk uw paard heeft een tekort aan stofje X............ wij adviseren u dan ook om voeder Y van Pavo te gaan voeren, om dit tekort aan te pakken'![]()