Prins Willem Alexander manege uit Asten wil steun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Prins Willem Alexander manege uit Asten wil steun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:19

www.ED.nl

Wethouder Jac van Bussel gaat proberen een subsidie van 1,25 miljoen bij de provincie los te krijgen voor een manege in Asten.
De eigenaren van deze manege, fam. Heyligers, hebben al eerder hiertoe een poging gedaan maar deze is toen afgeketst. Het plan is om met de subsidie de binnenmanege aan te pakken en een opslagruimte te bouwen en een parkeerplaats aan te leggen. Hierdoor zou het mogelijk worden om internationale- en nationale wedstrijden te kunnen gaan organiseren.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 03-09-13 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aangepast aan eisen ON

Anoniem

Re: Asten wil 1,25 milj. steun voor manege Heijligers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:03

Het is een mooi complex en zou leuk zijn als daar internationale concoursen gehouden gaan worden.
Maar 1,25 miljoen aan belasting geld daar heen? Dat vind ik ronduit belachelijk..

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:58

sluit me helemaal aan bij de vorige reactie, belachelijk

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:00

belachelijk!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:05

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:07

idd,geld geven om uit de ''shit'' te komen oke,maar om je nu een mooiere stal te geven omdat er dan wel gouden knoppen opzitten nee dat hoeft van mij niet.
een paard staat net zo goed en veilig in een simpele stal van 4 x 4 zonder gouden paardenhoofdjes bovenop.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:11

Ach het is nog niet zo erg als al die voetbalclubs van de ondergang redden, daar gaat wel meer naartoe als enkele miljoenen :+ :=

Wat gemeentes daar inpompen, keer op keer.....en wij moeten dat maar slikken als belastingbetaler >;)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:43

_Annemiek schreef:
idd,geld geven om uit de ''oliebol'' te komen oke,maar om je nu een mooiere stal te geven omdat er dan wel gouden knoppen opzitten nee dat hoeft van mij niet.
een paard staat net zo goed en veilig in een simpele stal van 4 x 4 zonder gouden paardenhoofdjes bovenop.

Volgens mij wordt het geld daar niet voor gebruikt als ik het artikel zo lees...... Maar voor het vergoten van de binnenbak en de infrastructuur te verbeteren.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:33

"Heijligers wil graag groeien zodat in de toekomst meer landelijke en internationaal geörienteerde concoursen kunnen plaatsvinden"

en heeft daar dan dus 1,25 mil vd provincie voor nodig :?

uhh... Waar is het stukje "ondernemerschap" gebleven waarbij je zelf gaat investeren in je eigen bedrijf ?! waarom zou de provincie daar subsidie voor moeten geven 8)7
Kijk als het bedrijf nou zijn terrein Tip Top aangepast heeft aan deze toekomstvisie, maar de provinciale weg ernaartoe is niet optimaal en zou er voor optimale bereikbaarheid dus nog wel wat mogen veranderen/ verbeteren (bv beter toegankelijk voor paardenwagens enzo) dan zou ik het misschien nog begrijpen dat de provincie daar geld voor uittrekt.
Of bv dat je subsidie krijgt omdat men duurzaamheid/ energie neutraal wil promoten of een of ander innovatief project wat voor heel de provincie/ NL goed is en je daar een heel goed plan voor hebt kan ik dat ook nog snappen.
Maar om gewoon het eigen terrein/ piste/ longeercirkel (ps sinds wanneer wordt een longeercirkel gebruikt voor wedstrijden?!) op te knappen :n 8)7 dat hoort een bedrijf toch gewoon zelf te financieren dat is toch hét onderdeel van een gezond bedrijf?! 8-) blijven investeren/ verbeteren is toch een basisprincipe daarvan?! :7
en daarbij als die ruiters (en wethouder) het zó belangrijk vinden... dan kunnen ze toch ook nog zelf bijdragen :+
Groot gelijk dat de provincie het niet Goedgekeurd heeft :)

Hilli

Re: Prins Willem Alexander manege uit Asten wil steun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:34

NM --> ON