EK Malmö: Ook Jan van Beek persoonlijk record dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Malmö: Ook Jan van Beek persoonlijk record dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 16:51

http://www.knhs.nl

Ook de als individuele ruiter aan het EK Eventing in Malmö van start gaande Jan van Beek realiseerde in de dressuur met Rinus een persoonlijk record. Hun score bleek met 66.40% gelijk aan de waardering die Andrew Heffernan gisteren kreeg. "Wat ben ik hier verschrikkelijk blij mee. Ik kan het bijna niet geloven dat ik en Rinus op een EK ons beste resultaat ooit in de dressuur hebben gerealiseerd!"

Rinus liep gedurende de gehele proef op een lekker ontspannen wijze door de dressuurbaan. Daarbij bleef Rinus steeds een mooie oprichting houden en liep daardoor gedurende de hele proef mooi bergop. "Ik reed binnen en eigenlijk kon in de gehele proef rustig blijven zitten. Het was alsof ik op de automatische piloot mijn paard door de proef loodste. Nu ik de punten hoor heb ik mezelf verrast. Ik wist dat het er in zat, maar dat het er nu op dit EK uitkomt is toch fantastisch? Misschien hebben we in het achterwaarts gaan een paar puntjes laten liggen, maar dat zijn dan ook de enige. Zelfs de wissels waren, hoewel misschien alle twee iets vroeg, goed. Wat een lekker gevoel om als het ware in een flow een dressuurproef te rijden", vertelde Jan.

Maarten van der Heijden, technisch directeur van de KNHS en internationaal dressuurjurylid, was ook lovend over de rit van Van Beek. "Rinus was gedurende de gehele proef mooi en rustig in de aanleuning. Dat wordt door de juryleden in deze discipline zeer gewaardeerd. Misschien waren de wissels iets voor de hulpen aan, maar ze werden wel correct gesprongen. De rit overziend kun je maar één conclusie trekken. Als je als ruiter en paard op een EK je beste dressuurproef ooit neerzet dan heb je een zeer goede prestatie geleverd".

In de tussenstand neemt Jan van Beek na 51 van de 61 starters de 24ste plaats in, voor Andrew Heffernan die 25ste staat. Althea Bleekman staat nu 35ste en Elain Pen 36ste. Voor Nederland komt alleen nog teamruiter Tim Lips met Keyflow in actie.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:14

Super resultaat voor Jan, toppertjes!! *\o/*