Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Giolli schreef:Heel fijn dat de regels aangescherpt zijn, belachelijk vind ik het.
Krijg ook altijd een raar gevoel bij dekkingen verloten.
Waarschijnlijk past de hengst niet bij je eigen merrie, want daar gaat harstikke veel tijd in zitten om de juiste uit te zoeken.
En een veulen lijkt geweldig en lief, totdat het wat groter is en niet meer schattig is. Dan moet het verkocht worden...
Verloot lekker hoofdstellen of dekjes.
Jarenlang is het een groot feest geweest op de open dag van onze manege met 'Bingo', het paard dat je kon winnen door het kopen van een lootje. Helaas heeft de dierenbescherming hier een eind aan gemaakt. Aan het welzijn van de paarden lag het niet, die zijn de afgelopen 10 jaar goed terecht gekomen
Dit jaar is er opnieuw een 'Bingo' die je kan winnen met een lootje, alleen mag het paard nu een jaar niet weg van onze manege, dit voor het dierenwelzijn.
. moonfish13 schreef:Mwah als zo'n kalf verloot wordt op een keuring en gewoon bij een boer terecht komt zie ik het probleem niet..
Net als een sportduif of paard mits er gewaakt wordt voor het welzijn van het dier.
xBostonx schreef:moonfish13 schreef:Mwah als zo'n kalf verloot wordt op een keuring en gewoon bij een boer terecht komt zie ik het probleem niet..
Net als een sportduif of paard mits er gewaakt wordt voor het welzijn van het dier.
Ja maar bij een verloting heb je toch geen enkel idee waar zo'n beestje naartoe gaat? Het
zou mooi zijn als een kalf bij een boer terecht komt, maar iedere onwetende persoon die het
wel 'schattig' of 'lief' vind kan een lootje kopen om er later achter te komen dat het kalf misschien
niet zo leuk meer is in de achtertuin als het een enorme stier of flinke melkkoe wordt. Ik ben er
heel erg tegen. Mooi dat de regels aangescherpt zijn!
moonfish13 schreef:Mwah als zo'n kalf verloot wordt op een keuring en gewoon bij een boer terecht komt zie ik het probleem niet..
Giolli schreef:moonfish13 schreef:Mwah als zo'n kalf verloot wordt op een keuring en gewoon bij een boer terecht komt zie ik het probleem niet..
En hoe willen ze dat in de gaten houden dan? Wekelijks langs komen na dat je een dier hebt gekregen?
Belachelijk
Stel dat het paard goed terecht komt, maar dat deze mensen het paard weer doorverkopen?
Ik heb er eentje 23 jaar gehad, eerlijk gewonnen. Maar ik zou het nooit aanraden. De aanschaf van een pony moet een goede overdachte keuze zijn, want het is nogal een impact op het gezinsleven, als je geen paardenfamilie bent.
4 dagen later had de cavia 3 jongen. Waren ze nog minder blij mee

Giolli schreef:Heel fijn dat de regels aangescherpt zijn, belachelijk vind ik het.
Krijg ook altijd een raar gevoel bij dekkingen verloten.
Waarschijnlijk past de hengst niet bij je eigen merrie, want daar gaat harstikke veel tijd in zitten om de juiste uit te zoeken.
En een veulen lijkt geweldig en lief, totdat het wat groter is en niet meer schattig is. Dan moet het verkocht worden...
Ladonna1 schreef:Ik vind persoonlijk dat hij mensen die normaal gesproken niet het geld zouden hebben het paard zelf te kopen, een kans geeft.
.