EK Eventing Malmö: Andrew Heffernan voorlopig tiende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Eventing Malmö: Andrew Heffernan voorlopig tiende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:31

http://www.knhs.nl

Andrew Heffernan en Millthyme Corolla zijn goed gestart in hun Europees Kampioenschap voor eventingruiters in het Zweedse Malmö. "In het eerste gedeelte van mijn proef had mijn tienjarige merrie iets last van spanning en dat resulteerde in een paar kleine foutjes. Gedurende de proef kon ik de spanning op een goede wijze laten afvloeien", vertelde Andrew. Voor de Britse Nederlander was deze proef tevreden stellend. "Door de foutjes kon en mocht de jury me geen hogere punten geven, maar voor mijn gevoel was deze proef, dus afgezien daarvan, de beste die ik ooit heb gereden. Mijn paard is nog jong dus die kleine foutjes polijsten we wel weg. In de galop waren we op ons best".

De bondscoach van de dressuurruiters Wim Ernes is ook naar Malmö afgereisd om de ruiters te helpen. "Ik vond de proef van Heffernan een hele goede proef, met constant een mooi vriendelijk beeld in de aanleuning. Het basiswerk is heel goed voor elkaar en dat kwam tot uiting in de goede wissels en de mooie verruimingen in draf. De galop past Millthyme Corolla duidelijk het best, en die werd met veel energie en impuls getoond", aldus Ernes, die er van overtuigd is dat indien de spanningsfoutjes waren weggebleven een score in het midden van de 40 haalbaar was geweest. Na acht starters neemt de combinatie nu de voorlopige vierde plaats in met 50.4.

Klik hier voor de live tussenstanden.

gabyfedde

Re: EK Eventing Malmö: Andrew Heffernan voorlopig tiende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:40

Ik ben een leek op eventinggebied, maar heb net wel een kaartje gekocht voor de cross country zaterdag.
Doet iedereen mee aan de cross of alleen de beste x van de dressuur?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:40

Procent moet even weg achter 40, als hij in de richting van de 40% gaat dan mag hij niet meer in het team meedoen vrees ik :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:41

gabyfedde schreef:
Ik ben een leek op eventinggebied, maar heb net wel een kaartje gekocht voor de cross country zaterdag.
Doet iedereen mee aan de cross of alleen de beste x van de dressuur?

Iedereen mag van start in de cross!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:07

tenzij ze zijn uitgesloten in de dressuur.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:20

Bedankt Evony en Lielle :) Ik ga proberen veel mooie foto's te maken.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:17

Knap gedaan van ze hoor :) Heb nog even blij kunnen zijn dat Nederland voor Ierland stond, maar mijn baas Sarah Ennis deed het wel onwijs goed en daar moet ik natuurlijk ook trots op zijn :)