Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yolien schreef:Voor iemand die het hele jaar in de U.K. woont en werkt is de Nederlandse taal niet zo nodig toch?
Daarbij zijn er verschillende ruiters/amazone's die voor een ander land zijn gaan starten.
Jos Lansink sprak toch ook niet ineens Belgisch of wel?
Nouks schreef:Moet je eens kijken naar al die voetballers. Denk je nu echt dat Nederlanders die naar Spanje vertrekken ineens Spaans kunnen, of al die Afrikanen die hier in Nederland voetballen ineens Nederlands?
Nouks schreef:Concreet voorbeeldje dan maar van een sporter die de Nederlandse nationaliteit kreeg, nu uitkomt voor Nederland, en die toch ook geen Nederlands spreekt: http://www.youtube.com/watch?v=-tPF5or2GP0
Ieder ander moet toch echt inburgeren en taaltoetsen doen.... Niet dat ik daarmee zeg dat ik het erg vind dat deze man Nederlands heeft mogen worden hoor, dat kan me weinig interesseren als ik eerlijk ben, maar ik vind het altijd zo bijzonder als in de ene sport wel van buitenlandse sporters (losstaand van nationaliteit) verwacht wordt dat ze Nederlands kunnen spreken en in de andere sport niet.
_San87_ schreef:Ik vind dat iedereen die in Nederland werkt of woont onder Nederlandse nationaliteit Nederlands moet kunnen spreken. Volgens mij heb ik daar nooit andere uitspraken over gedaan.
volgens mij leg ik je nergens woorden in de mond..... Nouks schreef:_San87_ schreef:Ik vind dat iedereen die in Nederland werkt of woont onder Nederlandse nationaliteit Nederlands moet kunnen spreken. Volgens mij heb ik daar nooit andere uitspraken over gedaan.
Ik zeg nergens dat je dat wel hebt gedaan? Jij was niet de reden dat ik in dit topic reageerde hoorvolgens mij leg ik je nergens woorden in de mond.....
_lautje_ schreef:Katyatje schreef:Betekent rijden voor het Nederlandse team dat ze van nationaliteit ook Nederlandse is geworden?
Ze heeft altijd de Nederlandse nationaliteit gehad. Haar vader is een Nederlander. Haar beide ouders hebben voor het Nederlandse team gereden.