Wie is Althea Bleekman *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Wie is Althea Bleekman *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 13:34

http://www.rabosport.nl

Althea Bleekman rijdt deze week met de KWPN’er Ziomf (Guidam x Goodtimes) voor Nederland het EK Eventing in Malmö.
Rabo Talent Althea Bleekman is een echte eventer. Het zit in haar bloed. Ze is dan ook ontzettend blij dat ze is opgenomen in het Rabo Talententeam van 2013.
Maak kennis met deze amazone via deze video.

Homiafortuna

Re: Wie is Althea Bleekman *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:45

Leuk, maar wordt tijd dat ze Nederlands leert. Als je uitkomt voor het Nederlandse eventingteam, vindt ik gewoon dat je Nederlands moet praten. Ik vindt het "te druk hebben in het seizoen" maar een zwak smoesje.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:47

groot gelijk.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:56

Voor iemand die het hele jaar in de U.K. woont en werkt is de Nederlandse taal niet zo nodig toch?
Daarbij zijn er verschillende ruiters/amazone's die voor een ander land zijn gaan starten.
Jos Lansink sprak toch ook niet ineens Belgisch of wel?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:00

Yolien schreef:
Voor iemand die het hele jaar in de U.K. woont en werkt is de Nederlandse taal niet zo nodig toch?
Daarbij zijn er verschillende ruiters/amazone's die voor een ander land zijn gaan starten.
Jos Lansink sprak toch ook niet ineens Belgisch of wel?

Nee, maar die kan zich met zijn Nederlands in België prima verstaanbaar maken :-)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:01

Ze is net drie dagen weg uit Nederland, wie weet dat de eerste woorden inmiddels lukken? ;)
Kan me er niet zo druk om maken, wordt de eventing echt niet anders van! Je begrijpt elkaar toch, dat is het belangrijkste in mijn ogen. Concentreer je liever op het rijden dan een taalstudie.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:08

Oja, en Gregory Wathelet zijn Oekraïns was niet vloeiend genoeg, daarom is hij weer terug Belg geworden zeker....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:10

Hoewel ik de keuze voor haar twijfelachtig vind, is het voor Anthea zelf natuurlijk een prachtige kans.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:26

Betekent rijden voor het Nederlandse team dat ze van nationaliteit ook Nederlandse is geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:30

Paardrijden gaat toch niet om welke taal je spreekt of wel dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:44

Moet je eens kijken naar al die voetballers. Denk je nu echt dat Nederlanders die naar Spanje vertrekken ineens Spaans kunnen, of al die Afrikanen die hier in Nederland voetballen ineens Nederlands? ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:53

Nouks schreef:
Moet je eens kijken naar al die voetballers. Denk je nu echt dat Nederlanders die naar Spanje vertrekken ineens Spaans kunnen, of al die Afrikanen die hier in Nederland voetballen ineens Nederlands? ;)

Die voetballen niet in de nationale teams, daarvoor moet je van nationaliteit wisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:05

Concreet voorbeeldje dan maar van een sporter die de Nederlandse nationaliteit kreeg, nu uitkomt voor Nederland, en die toch ook geen Nederlands spreekt: http://www.youtube.com/watch?v=-tPF5or2GP0

Ieder ander moet toch echt inburgeren en taaltoetsen doen.... Niet dat ik daarmee zeg dat ik het erg vind dat deze man Nederlands heeft mogen worden hoor, dat kan me weinig interesseren als ik eerlijk ben, maar ik vind het altijd zo bijzonder als in de ene sport wel van buitenlandse sporters (losstaand van nationaliteit) verwacht wordt dat ze Nederlands kunnen spreken en in de andere sport niet.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:06

Er zijn toch zat voetballers in ons land die geen of zeer slecht Nederlands spreken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:10

Nouks schreef:
Concreet voorbeeldje dan maar van een sporter die de Nederlandse nationaliteit kreeg, nu uitkomt voor Nederland, en die toch ook geen Nederlands spreekt: http://www.youtube.com/watch?v=-tPF5or2GP0

Ieder ander moet toch echt inburgeren en taaltoetsen doen.... Niet dat ik daarmee zeg dat ik het erg vind dat deze man Nederlands heeft mogen worden hoor, dat kan me weinig interesseren als ik eerlijk ben, maar ik vind het altijd zo bijzonder als in de ene sport wel van buitenlandse sporters (losstaand van nationaliteit) verwacht wordt dat ze Nederlands kunnen spreken en in de andere sport niet.

Ik vind dat iedereen die in Nederland werkt of woont onder Nederlandse nationaliteit Nederlands moet kunnen spreken. Volgens mij heb ik daar nooit andere uitspraken over gedaan.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:13

jongens idd er zijn zoveel voetballers die geen Nederlands spreken...

en daarbij moet je wel beseffen dat in Nederlands iedereen wel wat Engels spreekt (meer of minder) en dit dan ook tegen haar praat...het Nederlands leren spreken zal dan zowiezo extra lastig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:31

_San87_ schreef:
Ik vind dat iedereen die in Nederland werkt of woont onder Nederlandse nationaliteit Nederlands moet kunnen spreken. Volgens mij heb ik daar nooit andere uitspraken over gedaan.

Ik zeg nergens dat je dat wel hebt gedaan? Jij was niet de reden dat ik in dit topic reageerde hoor ;) volgens mij leg ik je nergens woorden in de mond.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:33

Nouks schreef:
_San87_ schreef:

Ik zeg nergens dat je dat wel hebt gedaan? Jij was niet de reden dat ik in dit topic reageerde hoor ;) volgens mij leg ik je nergens woorden in de mond.....

Ik neem aan dat je bericht over voetballers naar mij gericht was omdat ik als laatste daar wat over zei. No offence verder.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:36

Wat maakt het uit wat voor taal zij spreekt. Ik denk dat haar prestaties belangrijker zijn dan welke taal zij spreekt. Er zijn genoeg nederlanders die amper fatsoenlijk nederlands spreken en alleen hun dialect. daar hoor je ook niemand over. Ik vind het goed dat zij zo'n jong meisje een plek in het team gunnen. Nu kan er in elk geval een team gestart worden op grote wedstrijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:47

[quote="caro29"]Wat maakt het uit wat voor taal zij spreekt. Ik denk dat haar prestaties belangrijker zijn dan welke taal zij spreekt. Er zijn genoeg nederlanders die amper fatsoenlijk nederlands spreken en alleen hun dialect. daar hoor je ook niemand over. Ik vind het goed dat zij zo'n jong meisje een plek in het team gunnen. Nu kan er in elk geval een team gestart worden op grote wedstrijden.[/qt

Inderdaad, als zij ooit een belangrijke wedstrijd wint is het : Ze is Nederlands, over Chiara Prijs lult ook niemand dat ze voor Italie start.

Taal heeft niets met kunde te maken, hoop dat ze een aanwinst is voor de Nederlandse sport.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:59

Katyatje schreef:
Betekent rijden voor het Nederlandse team dat ze van nationaliteit ook Nederlandse is geworden?

Ze heeft altijd de Nederlandse nationaliteit gehad. Haar vader is een Nederlander. Haar beide ouders hebben voor het Nederlandse team gereden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:01

_lautje_ schreef:
Katyatje schreef:

Ze heeft altijd de Nederlandse nationaliteit gehad. Haar vader is een Nederlander. Haar beide ouders hebben voor het Nederlandse team gereden.

Volgens mij is het jongere zusje al eens voor Engeland uit gekomen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 04:05

Ik kan me herinneren dat ze op zoek is geweest naar een Nederlandse groom, i.v.m. de nederlandse taal en het uitkomen voor Nederland. Weet niet of iemand daar op gereageerd heeft, maar er is dus wel degelijk moeite gedaan voor de nederlandse taal. Verder is nederlands een hele lastige taal om te leren.