Paard overleden in steeple chase Waregem België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paard overleden in steeple chase Waregem België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 12:45

www.standaard.be

Het paard Tyquaveron heeft afgelopen weekend de steeple chase in Waregem niet overleefd.
Tyquaveron kwam op de Ierse berm ten val en brak daarbij opperarmbeen. Enkele duizenden toeschouwers op de tribune waren getuige van het drama. Het paard is ter plekke geëuthanaseerd.

De ING Grote Steeple Chase van Vlaanderen werd gewonnen door Martalin. Het paard van de stal Ecurie des Dunes zegevierde ook vorig jaar in Waregem.

Macho_C

Re: Paard overleden in steeple chase Waregem België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:53

jeetje wat een naar voorval, dit wens je niemand toe. Veel sterkte voor de eigenaren

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:15

Goh, volgens mij heb ik dat gemist in het nieuws. ze hebben nochtans fragmenten getoond. Altijd jammer. Helaas weer voer voor Gaia.

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:19

Waregem Koerse = Brood en Spelen voor de rijken
Helaas moest hier weer een weerloos dier voor sterven. Ondanks de jaarlijkse protesten van GAIA!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:13

.. "Tyquaveron heeft duidelijk een springfout gemaakt", stelt Jan Van den Broecke van de Waregem Koerse vzw. "Alle andere paarden zijn wel netjes over deze hindernis geraakt."

Met andere woorden, wij dragen echt geen schuld.

Echt niet.

En de eigenaren ook niet.

En natuurlijk ook niet van de ruiter.

Het was namelijk de fout van het paard.

Ben blij dat ik dat nou eens haarfijn uitgelegd heb gekregen.

Want anders zou je namelijk denken ...
Laatst bijgewerkt door Horsa op 29-08-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:15

Tuurlijk proberen de eigenaren zich in te dekken.. Zeker met van die relnichten als PETA en GAIA..

Echt een naar ongeluk, dat zeker.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:19

Horsa schreef:
.. "Tyquaveron heeft duidelijk een springfout gemaakt", stelt Jan Van den Broecke van de Waregem Koerse vzw. "Alle andere paarden zijn wel netjes over deze hindernis geraakt.

Eigen schuld dikke bult! Stom rot paard , tismaar goed dat die dood is bespaart weer wat moeite..

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:29

Eigen schuld dikke bult! Stom rot paard , tismaar goed dat die dood is bespaart weer wat moeite..[/quote]

Zo is het. Het is jammer dat zulke sukkels van paarden uberhaupt geboren worden. Bij mensen komt dat gelukkig niet voor.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:12

ik heb net het filmpje gezien waarop goed te zien is wat er gebeurt. Het gaat echt door merg en been. het paard galoppeert in paniek weg met zijn voorbeen bungelt er nog aan. echt hartverscheurend, dit beeld raak ik voorlopig niet meer kwijt. ik begin steeds meer en meer aversie te krijgen tegen dit soort races incluis de eventingsport. (daarvan begrijp ik het gewoon niet dat de hindernissen vast moeten liggen, is het zo'n kleine moeite om daar losse onderdelen voor te gebruiken, zodat een val niet gelijk catastrofale gevolgen heeft? misschien begrijp ik het verkeerd hoor..)
Hieronder de link naar het filmpje ; waarschuwing , zeer schokkende beelden
http://www.piepvandaag.nl/paard-overleeft-waregem-koerse/

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:18

Durf het niet te kijken :n
Wil het graag bekijken maar het lukt gewoon niet :/

Wat spijtig dat dit toch gebeurd ;(

Snap niet dat ze aan zo'n risicovolle wedstrijden willen meedoen?

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:20

Heb het gedaan :(

Dat het dier dan nog opstaat en loopt ;( pff

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:21

Verschrikkelijk! Heb het filmpje ook bekeken, heel raar om te zien hoe hij nog rondhupst..

Ook sommige reacties hier overigens, natuurlijk is er risico verbonden aan mee doen aan zoiets. Uberhaubt paardrijden an sich al.
Het kan ook goed zijn dat het paard zelf een inschattingsfout maakte, waarom mag dit niet gesuggereerd worden? Er is gewoon wel een reële kans dat dit ook wel degelijk gebeurd is.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:37

Pff dat filmpje.. Ik kan er nog beter tegen om naar een operatie oid te kijken dan dit, zeer akelig

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:23

Heb het net bekeken, verschrikkelijk!!! En het paard loopt uit schrik dan nog verder! Ik ben geen veearts maar breuken worden toch regelmatig gezet in klinieken. Waarom nu dan niet?? Ach 't was maar een paard, als hij niet kan lopen , gewoon de kogel. Is het goedkoopst. Dat is nu éénmaal die ellendige rensport. Geld , geld en nog eens geld. En alle uitleg of dat hij een springfout maakte. Dikke bulshit! De hindernissen zijn gewoonweg gebouwd als spektakel voor het rijke volkje!

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:06

Pattypaard schreef:
Het kan ook goed zijn dat het paard zelf een inschattingsfout maakte, waarom mag dit niet gesuggereerd worden? Er is gewoon wel een reële kans dat dit ook wel degelijk gebeurd is.

Prima. Stel het paard heeft de inschattingsfout gemaakt. Maar heeft ie ook de keuze gemaakt om mee te doen aan die wedstrijd?

Nee, het is de eigenaar. Die weet dat - zoals dat zo mooi heet - dat er risico's aan verbonden zijn aan het springen. En de ruiter weet het nog beter.

Daarmee is de ellende geabstraheerd en eigenlijk ook een beetje gelegitimeerd.

Maar het heeft niets en ook niets met paardeliefhebberij te maken. Maar met iets anders.

Uh ... We zitten hier toch op een forum voor paardeliefhebbers?

Zo niet, dan hoor ik het graag.