Drafsport: Davy Boko, koning van de jaargang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Drafsport: Davy Boko, koning van de jaargang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 18:55

www.drafsport.nl
Ingezonden door Woogy

Groot was de blijdschap bij de eigenaren van Davy Boko op de baan van Duindigt! De zoon van From Above en Staro Almighty had zojuist de Derby D op zijn naam geschreven. Daarmee was de opvolger van Dante Buitenzorg (uit de vorige D-jaargang) bekend.

Direct na de start was het Dream With Me die de leiding nam. Andre Bakker kreeg na een ronde een aanval van Damalia (Alle Loman) maar kon deze aanval pareren. Dat koste echter wel de nodige kracht. De overige favorieten w.o. Dacey en Davy Boko hadden inmiddels een goede uitgangspositie verworven en bij het ingaan van de laatste bocht stuurde Hugo Langeweg jr. zijn Davy Boko naar het front en opende daarmee de aanval op de nog steeds leidende Dream With Me. Bij het uitkomen van de bocht ging Langeweg er op en erover. Davy Boko liep imponerend weg van het veld en won onaangevochten. Daarachter was ook Dacey Boko op stoom gekomen en zij pakte de tweede plaats voor Danae F Boko die knap derde werd. De moegestreden Dream With Me kon de vierde plaats consolideren en daarmee was de top vier bekend.

Na de meet bleef de chronometer staan op een kilometertijd van 1.16,7. Langeweg jr. had voor de koers al aangegeven dat zijn paard 1.16,5 over de afstand kon lopen en achteraf bleek dat de Schagerbrugger het dus uitstekend gezien had.

Uitslag Derby D.
1.Davy Boko Hugo Langeweg jr.
2.Dacey Boko Frank Crebas
3.Danae F Boko Robin Bakker
4.Dream With Me Andre Bakker

Woogy

Re: Drafsport: Davy Boko, koning van de jaargang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:29

Afbeelding
Knappe Davy