EK Herning: Nicole den Dulk vijfde *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Herning: Nicole den Dulk vijfde *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 13:49

http://www.knhs.nl

Op het EK voor para-dressuurruiters in het Deense Herning heeft Nicole den Dulk als debutante ijzersterk gepresteerd met Fifty Fifty. Zij moest op zondagochtend als eerste van haar Grade 1B de proef rijden en toverde de jury een mooie Kür voor, maar zij eindigde uiteindelijk op de vijfde plaats met een achterstand van slechts 0.4% op brons.

Nicole reed haar Freestyle actief en met veel impuls. In de verruimingen in stap had Fifty Fifty iets nageeflijker mogen zijn, maar in de uitgestrekte drafreprises dekt haar paard veel bodem en de muziek past zeer goed bij haar rit. "Het is natuurlijk jammer dat ik op zo'n kleine afstand van het brons ben geëindigd, maar vantevoren had ik me als doel gesteld bij de eerste vijf te eindigen en dat is gelukt! Vanaf nu gaan we gewoon keihard doorwerken richting de WEG", aldus Nicole, die met een tevreden gevoel op haar debuut terugkijkt.

Uitslag EK para-dressage Kür Grade 1 B:
•1) Pepo Puch (Oos) - Fine Feeling S (Fabriano x Trapper) - 79.200%
•2) Ricky Balshaw (Eng) - LJT Enggaards Solitaire (v. Blue Hors Soprano) - 76.800%
•3) Stinna Tange Kaastrup (Den) - Steffi Graf (Graf Oldenburg x Ibsen) - 71.250%
•5) Nicole den Dulk (Elen B.) - Fifty Fifty (Florestan I x Sao Paulo) - 70.850%