http://www.knhs.nl
Op de Europese Kampioenschappen in het Deense Herning voor para-dressuurruiters in Grade II zijn Demi Vermeulen en Vaness als vierde geëindigd. In de Freestyle reed Demi een mooie wedstrijd, die door vier van de vijf juryleden beloond werd met het brons. Eén jurylid, de Britse Sarah Leitch, waardeerde de proef van Demi als enige lager dan de rit van de Duitse Britta Näpel. Haar verschil was ruim 10% tussen beide combinaties, in het voordeel van Näpel die daardoor het brons veroverde en Vermeulen van het podium stootte.
Demi Vermeulen baalde. "Ik heb de wedstrijd van gisteren achter me gelaten, door er niet meer aan te denken. Daardoor heb ik goed geslapen en me rustig voorbereid op de rit van vandaag. Ik denk dat ik sterk heb gereden en dat Vaness in de aanleuning mooier was dan gisteren", aldus Vermeulen. Die inschatting van de amazone was een juiste, waardoor zij gedurende de gehele proef een uiterst vriendelijk beeld wist te realiseren. Daarnaast toonde Vaness zich van haar meest actieve zijde, waardoor de impuls in de draf zeer aansprak. Misschien dat Vaness in de verruimingen een fractie meer bergop had mogen lopen. De overwinning in deze Grade ging naar de Britse Natasha Baker met Cabral, die Angelika Trabert uit Duitsland met Ariva Avanti naar het zilver verwees.
Uitslag EK para-dressage Kür Grade II:
•1) Natasha Baker (Eng) - Cabral (v. Bujak) - 77.650%
•2) Angelik Dr. Trabert (Dui) - Ariva Avanti (Alabaster x Florestan I) - 74.200%
•3) Britta Näpal (Dui) - Aquilina (Aquilino x Woerth) - 73.250%
•4) Demi Vermeulen (Zevenaar) - Vaness (Onze Fons x Caritas) - 72.650%