EK Herning: Demi Vermeulen vijfde in Grade II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Herning: Demi Vermeulen vijfde in Grade II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:38

http://www.knhsnl

Als slot van de EK onderdelen op zaterdag werd de strijd om de medailles in het EK para-dressage Grade II beslist. Voor Nederland reed Demi Vermeulen met Vaness een zeer goede proef. De combinatie toonde steeds weer mooie overgangen, Vaness was stil in de aanleuning en ging zeer ontspannen door de baan. De keertwendingen waren van zeer goede kwaliteit en steeds weer was daar de mooie nageeflijkheid.

Kortom, Demi Vermeulen reed een zeer goede proef, alleen dacht de jury daar sterk verschillend over. Zo konden twee waarderingen boven de 70% worden genoteerd, maar ook was er een jurylid die op net 66% bleef steken. Toen de score bekend werd van 68.400% kwamen bij Demi de tranen. "Dit zijn geen tranen van verdriet, maar van boosheid", was het enige wat de teleurgestelde amazone kon uitbrengen.

Bondscoach Joyce Heuitink daarover: "Ik wil net als anders niet klagen over de jurering. Daarnaast kan ik heel goed relativeren, maar deze waardering begrijp ik echt niet!"

In het landenklassement eindigde Nederland als vijfde, achter winnaar Duitsland. Het zilver ging naar Groot-Brittannië, terwijl Denemarken brons veroverde.

Uitslag EK para-dressage Grade II:
•1) Natasha Baker (Eng) - Cabral (v. Bujak) - 72.114%
•2) Angelika Dr. Trabert (Dui) - Ariva Avanti (Alabaster x Florestan I) - 71.571%
•3) Britta Näpel (Dui) - Aquilina (Aquilino x Woerth) - 71.286%
•5) Demi Vermeulen (Zevenaar) - Vaness (Onze Fons x Caritas) - 68.400%