EK Herning: Sanne Voets wint zilveren medaille

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Herning: Sanne Voets wint zilveren medaille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:09

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Sanne Voets met Vedet PB
Foto: http://www.sjoert.com

In de strijd om de individuele medailles bij het EK para-dressage in Grade III zetten Sanne Voets en Vedet PB als eerste starter een proef neer waarop de concurrentie de tanden stuk moest bijten. Ondanks het feit dat door organisatorisch falen de voorbereidingen op de rit van Voets verre van optimaal waren, bereidde de combinatie zich stoïcijns voor en realiseerde een score van 71.927%.

Vanaf het moment dat Voets de piste binnenreed toonde de combinatie een constante vriendelijke aanleuning. In de sterk uitgevoerde stapreprises vielen de takt en regelmaat in positieve zin op en daarbij was de stap groot en veel bodem dekkend. In de galop toonde de combinatie zich sterk en werd iedere galopsprong met veel sprong uitgevoerd. In de draf was er veel impuls, alhoewel in de verruimingen de zuiverheid een aandachtspunt kan zijn. "Ik ben heel erg tevreden hoe we de spanning de baas bleven. Toen ik bij de losrijpiste aankwam om me op de rit voor te bereiden was men nog bezig om de hindernissen van het voorgaande springparcours te verwijderen. Het is dan mooi dat we dat in Nederland op grote wedstrijden hebben mogen rijden, waar dat ons in het verleden ook wel eens is overkomen. Dan weet je hoe je daar mee om moet gaan en dat je je daardoor niet moet laten afleiden. In het laatste half uur heeft bondscoach Joyce Heuitink me intensief begeleid en me sterk gemotiveerd om te blijven rijden. Soms denk ik dat Vedet het uit zichzelf doet, maar het schopje onder mijn kont van Joyce heeft me gestimuleerd om te blijven rijden en te strijden. Met dit resultaat.

‘Ik zou al blij zijn geweest met een medaille’, aldus de amazone. ‘In Londen was het nét niet. Maar nu zilver, helemaal fantastisch!’

Gouden medaillewinnares van Londen, Hannelore Brenner uit Duitsland met Women of the World (Walt Disney x Pik Bube) bleef Voets ruim een halve procent voor. Brons ging naar de Française José Letartre met Warina (v. Weltruhm).

Klik hier voor de uitslag EK Paradressuur Grade III. Om 17:11 rijdt Demi Vermeulen met Vaness (Onze Fons x Caritas) als laatste ruiter van het Nederlandse para equestrian team. Daarna wordt het teamklassement opgemaakt.

Klik hier voor de liveresultaten.

Michelle77

Re: EK Herning: Sanne Voets zet grandiose rit neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:20

Zo te zien is ze net ingehaald door de Duitse. Maar wel een mooie 2e plaats!