Maikel van der Vleuten en VDL Groep Verdi starten vanmiddag in de finale van het Europees Kampioenschap springen in Herning. Na de landenwedstrijd gisteravond bezetten ze de 26e plaats, daarmee waren ze eerste reserve voor de finale. Vanmiddag trok de Italiaan Emanuele Gaudiano zijn paard Cocochynsky terug voor de finale.
In de finale die vanmiddag om 13.15 uur begint, nemen de ruiters hun strafpunten uit de vorige wedstrijden mee. Jur Vrieling en VDL Bubalu staan op de negende plaats in de tussenstand met een totaal van 5,70 strafpunten. Maikel van der Vleuten, neemt 12,65 strafpunten mee naar de finale. De finale is over twee manches. Eventuele strafpunten worden bij de tussenstand opgesteld.
De Engelsman Ben Maher heeft met de merrie Cella de beste papieren op het moment. Achter hun naam staan nog nul strafpunten. Maher won gisteren goud met het Engelse team in de landenwedstrijd. oger Yves Bost (Fra) staat tweede met 0,58 gevolgd door titelverdediger Rolf Goran Bengtsson op 1,63. De Zweed pakte gisteren het brons met zijn team
Ik vind het een beetje een rare titel, Jur Vrieling staat veel hoger en als je alleen de titel leest lijkt het net of Maikel de enige is die naar de finale gaat.
Ik stoor me er meer aan dat het vandaag geplaatst is maar ze t hebben over morgenmiddag. Het is ten slotte vandaag. De alinea daarvoor heeft t wel goed qua datering dus is een beetje slordig. Of is er een groot tijdsverschil? Dan zou nog logisch klinken als de mod die t geplaatst heeft nu daar zit.
Ik vind het een beetje een rare titel, Jur Vrieling staat veel hoger en als je alleen de titel leest lijkt het net of Maikel de enige is die naar de finale gaat.
Komt wss omdat Jur al geplaatst was en Maikel, door een afvaller als nog mag starten. Maar ben het met je eens dat het artikel een beetje misleidend is