EK Herning: Heijkoop derde, Minderhoud voorlopig vierde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Herning: Heijkoop derde, Minderhoud voorlopig vierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 12:47

http://www.knhs.nl

Na 18 van de 30 starters in de Grand Prix Special is Danielle Heijkoop zeker van een startbewijs in de Kür op Muziek zondagmiddag. Ze staat voorlopig derde met een voorsprong van 0,030% op teamgenoot Hans Peter Minderhoud.

De score van Hans Peter was na zijn proef hoger dan die van Danielle. De definitieve uitslag leverde een gelijke score op. Daarmee was de vraag wie van de twee zondag in de Kür zou mogen starten, omdat per land maar drie combinaties aan de finale van het EK mogen deelnemen. Een correctie op de score van Minderhoud door het supervising judging panel, die twee zevens in 6,5-en veranderde, bracht de score van Minderhoud 0,030% onder die van Danielle Heijkoop.

Voor Nederland komen Adelinde Cornelissen (14.12 uur) en direct daarna Edward Gal als laatste starters aan de Grand Prix Special in de ring.

Bekijk hier de tussenstand.

Kijk hier live mee.

_Snow_White

Re: EK Herning: Heijkoop derde, Minderhoud voorlopig vierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:33

En nu heeft hij net een nieuwe kür gemaakt....
Wel top prestaties beiden! :j

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:46

Ondanks dat Siro het grootste deel van de proef iets achter de loodlijn liep, vond ik de kwaliteit van de uitvoering van de oefeningen toch af en toe veel beter dan die van Romanov. Ik denk daarbij aan de piaffes en de pirouetten. Wat mij betreft kan ik me er goed in vinden dat ze de kür mag rijden.