Smolders pakt hoofdprijs in Valkenswaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Smolders pakt hoofdprijs in Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:41

www.knhs.nl

Na op zaterdag met Emerald vierde te zijn geworden in de Global Champignons Tour wedstrijd in Valkenswaard schreef Harrie Smolders op zondagmiddag de Grote Prijs op zijn naam met Regina Z. De Fransman Simon Delestre, gisteren tweede in de GCT competitie, legde ook nu weer beslag op de tweede plaats, met één honderdste van een seconde achterstand. Gerco Schröder, die gisteren met London nog derde werd, moest in de barrage van deze wedstrijd met Seoul twee balken accepteren en eindigde nu als 13de, net voor Albert Zoer met Wollie Bollie, die 14de werd. Het verschil in de beloning van de winnaar was aanzienlijk. Verdiende de winnaar van de GCT wedstrijd bijna een ton, Smolders ontving voor deze zege circa twintig duizend euro.

"Tijdens het lopen dacht ik dat het een zwaar parcours zou zijn, zo stonden er drie dubbelsprongen, maar uiteindelijk bleek het heel goed te rijden. Dat blijkt ook uit het feit dat er maar liefst 15 combinaties zich plaatsten voor de barrage. Regina is misschien niet het paard met de grootste galoppade, maar in de wendingen is ze razendsnel en dat was een groot voordeel in deze barrage. Ik kon alles binnendoor rijden en daardoor een zeer snelle tijd neerzetten", aldus Smolders, die op het einde nog even de billen dicht moest knijpen. "Ik woon vlakbij het concoursterrein en dus zaten er veel mensen uit mijn buurt op de tribune. Ook voor die mensen wil je graag winnen, want in Valkenswaard winnen is en blijft iets bijzonders. De allerlaatste starter, Simon Delestre, gooide bijna roet in het eten, maar gelukkig was hij een minieme fractie van een seconde langzamer", aldus een breed lachende Smolders, die bijna meteen doorreed naar Herning, waar dinsdag de Europese Kampioenschappen springen beginnen.

Uitslag Grote Prijs (1.50m):
•1) Harrie Smolders (Hooge Miede) - Regina Z (Rex Z x Savoy hanover) - 0 / 0 - 35.43
•2) Simon Delstre (Fra) - Valentino Velvet (Indoctro x Burggraaf) - 0 / 0 - 35.44
•3) Ludger Beerbaum (Dui) - Chaman (Baloubet du Rouet x I Love You) - 0 / 0 - 36.08