Cees Klaver Fokker van het Jaar springen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Cees Klaver Fokker van het Jaar springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 14:09

www.kwpn.nl

Cees Klaver is vandaag uitgeroepen tot KWPN Fokker van het Jaar in de fokrichting springen. Klaver heeft in het Noord-Hollandse Schoorl een omvangrijke fok- en handelsstal. Hij staat bekend om zijn scherpe oog voor talent en weet door zijn eigen fokbeleid, waarbij alleen het beste goed genoeg is, steeds weer de aandacht op zich te vestigen door zijn in het oog springende fokproducten.

Twee van zijn fokproducten dicteren momenteel de internationale concoursvelden. De absolute blikvanger van deze genomineerde Fokker van het Jaar is Big Star. Als veulen kreeg hij de naam What a Quick Star K, waarmee direct de link is gelegd naar zijn vader, de legendarische Quick Star. Nadien werd zijn naam gewijzigd in Big Star. Een naam die ook past bij dit fenomeen dat gereden wordt door een ander fenomeen namelijk Nick Skelton. De moeder van Big Star is Jolanda, een stb sport-springen merrie van Nimmerdor x G.Ramiro Z, die uiteraard ook prestatie is. Big Star won als achtjarige zijn eerste GP en tot op de dag van vandaag wint hij Grote Prijzen, zoals onlangs die van Rome. Hoogtepunt in de carrière van Big Star is echter de gouden teammedaille tijdens de Olympiade in Londen en zijn individuele vijfde plaats. Big Star is dan ook gekozen tot KWPN Paard van het Jaar 2012.

Het andere fokproduct van Cees Klaver dat zijn nominatie glans geeft is Taloubet Z. Taloubet Z is een zoon van Galoubet A uit de elite preferente prestatiemerrie, die zelf in de klasse ZZ sprong, Krista, een dochter van Polydor. Na zijn opleiding genoten te hebben bij Alan Waldman en Daniel Deusser werd de hengst verder gemanaged naar de internationale 5* Grand Prix. Taloubet Z werd in 2011 World Cup winnaar met Christian Ahlmann. Overwinningen in de GP’s van onder meer Estoril, Parijs, Hannover, Helsinki, Oslo, Geneve, Verona en onlangs nog de World Cup-kwalificatie in Leipzig staan op zijn palmares.

Een terechte titel dus voor Cees Klaver!

Rivjenn

Re: Cees Klaver Fokker van het Jaar springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:31

apart....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:36

Rivjenn schreef:
apart....

hoe bedoel je dat?

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:58

ja zeker apart!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 05:20

Wat is daar apart aan? Ik zeg dik verdient +:)+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 05:47

Rivjenn schreef:
apart....

Als het de Cees Klaver is die ik denk dat het is, is het inderdaad apart.
Maar niets zo veranderlijk als een mens.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:12

Ik heb alleen van m gehoord, ondanks dat ik er dichtbij woon. Maar het lijkt mij dat ze die titel niet zomaar aan m geven dus zal ie vast iets goed gedaan hebben. Dus ben ook nogal nieuwsgierig waarom het zo "apart" is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:22

ik snap niet waarom mensen zo reageren. Het roept vragen op, is suggestief, en voegt niets toe. Wees duidelijk in je posts of hou je mond :o

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:15

Feiten zijn feiten, en op basis van feiten is hij verkozen tot Fokker van het jaar. Wat is daar zo "apart" aan? Big star en Taloubet zijn gewoon 2 fenomenen. Het enige aparte wat er zou kunnen aanzijn is dat hij echt wel een "apart" oog moet hebben voor de fokkerij want 2 fenomen uit 2 compleet andere merries fokken is "apart".

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:11

Ik ken hem van de tijd dat hij handelde in paarden en heb daar geen beste ervaring mee. Een draver verkopen met een "fout" papier als zijnde een super dressuur paard.......??
Maar dat is al tig. jaar geleden, dus zoals ik al zei, niets zo veranderlijk als een mens.
Hij zal dus een andere weg zijn ingeslagen en het nu beter doen.
En dat is dan weer te respecteren!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 03:14

aerdenhout1 schreef:
Rivjenn schreef:
apart....

Als het de Cees Klaver is die ik denk dat het is, is het inderdaad apart.
Maar niets zo veranderlijk als een mens.

Niks veranderd hoor, Staat in die omgeving nog steeds om veel andere (aparte) dingen bekend. Hij handeld nog steeds trouwens. Soms moet je mazzel hebben.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:44

Jammer dat de eerste rijder van Taloubet niet genoemd wordt.
Leuk voor Cees dat hij fokker van het jaar geworden is.

En even over de andere verhalen, die ken ik ook, alleen gaan zulke verhalen over meer mensen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:13

Al rent- ie dagelijks naakte en rondje door Schoorl, dat veranderd de feiten niet.

Overigens weet ik van Cees vooral veel mooie verhalen als het om paarden gaat, zoals dat hij een paard verkocht aan een van alcoholversalving opkrabbelende Belgische vriendelijke ruiter die het paard op afbetaling moest kopen, alleen omdat hij dat dier niet aan iemand gunde die zo geld op tafel wilde leggen , maar niet zo vriendelijk reed. Daar heb ik bij gestaan. (Ik heb daar een tijd achter de bar gewerkt)

Persoonlijk ook wat dingen meegemaakt waaruit bleek dat hij zijn hart op de juiste plek heeft.

Daarbij, wie zegt dat hij die draver niet als zodanig aangekocht heeft? Wie zegt dat hij de boel gefabriekt heeft?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:32

Lusitana schreef:
Al rent- ie dagelijks naakte en rondje door Schoorl, dat veranderd de feiten niet.

_/-\o_ :') :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:34

texelse schreef:
Lusitana schreef:

_/-\o_ :') :')

nope,sorry :+ ik moet jullie teleurstellen