Dancer Pavo-kampioen vijfjarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Dancer Pavo-kampioen vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 17:38

http://www.kwpn.nl

Na het optreden van gastamazone Anna Sophie Fiebelkorn met de drie finalehengsten is tot kampioen uitgeroepen Dancer (Vivaldi x Tango). De hengst die onder Kirsten Brouwer vorige week op het WK voor Jonge Dressuurpaarden in Verden bijzonder goed presteerde kreeg van de gastamazone een tien en gaf daarmee de hengsten Desperado en Dorado het nakijken. Zij werden respectievelijk tweede en derde.

Beste merrie bij de vijfjarigen was Dolcevendy.O (Lord Leatherdale x Jazz), gereden door Judith Ribbels met een vijfde plaats en de twee beste ruinen waren Denzel B (Jazz x Castro) met Marije Tromp en Don Diëgo (Lord Leatherdale x Krack C,), gereden door Patrick van der Meer. Zij werden beide tiende.

Klik hier voor een video.

nietactief

Re: Dancer Pavo-kampioen vijfjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:12

in een woord was dat wow, heb het zelf gezien, en toen de gastruiter op Dancer ging zitten kreeg ze hem aan het einde zo goed aan het lopen dat iedereen ging klappen. Respect!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:14

Haha gegund! Ik zat op de tribune met de eigenaren van Don Diego, wat een leuke mensen! Ik gun het ze van harte! Dancer vond ik idd het beste paard, liep er fijn niet niet getrucked. Dolcevendy heeft bij mij weinig indruk gemaakt, ik heb haar niet meer op mijn netvlies staan...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:13

Helemaal eens met deze winnaar. Was idd ook erg fijn na te rijden en het is de amazone met haar mooie rijstijl heel erg gegund.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:14

Met overrijden liepen ze alle 3 fijn, maar Dancer liep gewoon fantastisch!!!

Maaarleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:34

Dancer is idd een super fijn paard!! Maar volgens mij is het Vivaldi x Tango..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:52

Zoooo verdiend; zo'n geweldig paard, net z'n papa :-)
Weer een waar ik kippenvel van krijg!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:53

Maaarleeen schreef:
Dancer is idd een super fijn paard!! Maar volgens mij is het Vivaldi x Tango..

:j Vivaldi x Tango x Krack

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:54

Gaaf!

Wel erg slecht getimed voor die jonge dieren, afgelopen weekend Verden en gelijk de Pavo erachteraan.

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:16

Viel mij bij losrijden ook al direct op. Lijkt een heel fijn paard, ook zeker qua karakter. Toen die duitse amazone hem ging bestijgen stond hij echt enorm braaf stil, totaal geen spanning te zien, ik was helemaal onder de indruk. En dat laatste stukje sjouwen, tsja, iedereen stil inderdaad... Vond Desperado ook super, maar in 't begin even iets meer zoeken om de spanning af te vloeien, ik denk dat hij daarom een 9 gekregen heeft...Maar die kreeg ze toch ook super aan 't lopen(ze hadden overigens evenveel punten, maar de punten die de gastruiter geeft waren doorslaggevend hoorde ik). Leuk/prettig mens lijkt me, die duitse, vriendelijke rijstijl.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:13

Hier waren ze nog aan in losrijden in de regen. Mooie hengst, sympatieke ruiter :j
Afbeelding
Afbeelding

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:00

FemkeMarije schreef:
Viel mij bij losrijden ook al direct op. Lijkt een heel fijn paard, ook zeker qua karakter. Toen die duitse amazone hem ging bestijgen stond hij echt enorm braaf stil, totaal geen spanning te zien, ik was helemaal onder de indruk. En dat laatste stukje sjouwen, tsja, iedereen stil inderdaad... Vond Desperado ook super, maar in 't begin even iets meer zoeken om de spanning af te vloeien, ik denk dat hij daarom een 9 gekregen heeft...Maar die kreeg ze toch ook super aan 't lopen(ze hadden overigens evenveel punten, maar de punten die de gastruiter geeft waren doorslaggevend hoorde ik). Leuk/prettig mens lijkt me, die duitse, vriendelijke rijstijl.

Zag er zeker braaf en werkwillig uit!
De punten waren niet gelijk (http://www.kwpn.nl/data/events/00035280.pdf)
De punten van de gastruiter waren 200 vs 180, dus uiteindelijk heeft Dancer 18 punten meer dan Desperado

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:55

Heel erg terecht! Super beest en ongedwongen aan het lopen!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:00

Kirsten stelt de paarden ook echt super voor, wel in aanleuning maar niet dat gedwongen getrek! Petje af voor deze ruiter met een fantastisch paard. Ook ik vind het voor die jonge dieren wel veel in 1 week, maar hebben nu vast een tijdje vakantie...

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:43

KootMiraDrum schreef:
Hier waren ze nog aan in losrijden in de regen. Mooie hengst, sympatieke ruiter :j
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wow, hoe oud is de ruiter die erop zit?

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:00

haasje20 schreef:
FemkeMarije schreef:

Zag er zeker braaf en werkwillig uit!
De punten waren niet gelijk (http://www.kwpn.nl/data/events/00035280.pdf)
De punten van de gastruiter waren 200 vs 180, dus uiteindelijk heeft Dancer 18 punten meer dan Desperado

Okay, helemaal duidelijk, bedankt. Ik was in de veronderstelling dat Dancer 10 x 2 = 20 punten kreeg, en Desperado 9 x 2 = 18 punten. (gewoon een enkelvoudig cijfer). Dat optellen bij de halve en finale ronde was op een gelijk aantal punten uit gekomen. Hoe die telling dan wel verloopt is mij niet geheel duidelijk (op wat voor punten ze beoordeelt en met welke puntentelling dat gedaan wordt, want zo is het nogal een verschil namelijk). Naja, het staat in ieder geval als een paal boven water dat Dancer een prachtig paard is, die zijn naam eer aan doet :-)