Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
orion456 schreef:het is wat uitgebreider. Het was eerst alleen familielid in 1e lijn en je instructeur mag je niet jureren. Daar is dan nu aan toegevoegd, eigenaar van het paard en iemand die financieel betrokken is bij het paard.
Alleen het zinnetje: "dan wel een andere relatie heeft met een deelnemer waarbij objectiviteit niet gewaarborgd is."....kan nogal ruim worden genomen. Als ik in de buurt jureer is grote kans dat ik iemand moet jureren die ik goed ken... Mag dat dan of niet??
Frantic schreef:Denken jullie dat onder"financieel afhankelijk "zijn ook een clubleden vallen van een rijvereniging die jij les geeft?
Suzanne F. schreef:Frantic schreef:Denken jullie dat onder"financieel afhankelijk "zijn ook een clubleden vallen van een rijvereniging die jij les geeft?
Nee, maar wel deze:
- een jurylid tevens trainer is van een deelnemend paard en/of instructeur van een deelnemende ruiter/amazone of andersom.
- een jurylid meer dan drie maal per jaar een paard traint en/of instructie geeft aan een ruiter/amazone.
Financieel afhankelijk is meer als de jury tevens (mede) eigenaar is van het paard of een werkrelatie heeft met de ruiter/eigenaar van het deelnemende paard.