Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ir111 schreef:Sprintje schreef:
Ik zie hier alleen de samenvatting staan, of kijk ik niet goed?
Ibonn schreef:Zolang de behandelaar zelf de instellingen kan bepalen, blijft er een grote marge voor fouten/manipulatie. Zeker bij diegenen die dit gebruiken om een diagnose en behandeling te bepalen, ben ik wat wantrouwig... Heb zelf gezien bij de drukmeetsystemen voor zadels hoe je de uitslag kan manipuleren....
, ik heb me er een tijdje in verdiept en ook een camera gehad, maar let inderdaad heel goed op wie de thermografie uitvoert en met name aan wat voor zogenaamde 'conclusies' eraan verbonden worden. Ik heb mijn mening inmiddels kunnen vormen (met verdieping en veel informatie en praktijkgevallen) en ik zou maar in een enkel geval thermografie als toegevoegde waarde zien icm andere onderzoeken. Hoe meer je je erin verdiept, hoe meer je de beperkingen onder ogen komt. En zo wordt het helaas niet verkocht door en aan de goegemeente... Mist schreef:tocht, zonlicht en zelfs kunstlicht, een aanraking....is dit nieuws ? dit behoort een eigenaar van zo'n camera te weten! en rekening mee te houden.
ik gebruik hem bij voorkeur als het schemerig is of zelfs in het donker (vanwege de lichtplaten op mijn stal!)
, eea heeft dus echt wel te maken met de instellingen. Een camera van 10k is dus niet noodzakelijk. Verder is het de kunst om 'globaal' te blijven kijken en juist niet te veel in details te treden, temperatuur an sich zegt niet zo veel maar de symmetrie en verhoudingen des te meer. Maar door met de plaatjes te spelen kun je mensen de gekste dingen wijsmaken en het er allemaal zeer ernstig uit laten zien.... tessacheyenne schreef:Een goede thermografist weet dit inderdaad al langer. Ik ben juist enorm blij met het fenomeen thermografie..het heeft toch echt het leven van mijn paard gered. Heb stad en land afgelopen en diverse klinieken en dierenartsen bezocht. Niemand kon mij vertellen waarom mijn paard steeds weer spierbevangen werd en zo enorm afviel en dof werd. Bleek een ernstige atlasblessure te zijn. Tijdens de opname is de stal verduisterd en tochtvrij gemaakt. Door de pijn, die zij overigens niet liet merken, werd zij bevangen. De blessure is door een osteopate (en tevens dierenarts) diverse malen behandeld en mijn paard blaakt momenteel van gezondheid!!! Na een controlescan was de blessure echt verdwenen.
Remember schreef:Ik kon ook plaatjes zoals de bovenste schieten hoor met een camera van 3,5k (Trotec). Maar die kon je ook zo instellen dat je plaatjes kreeg zoals de onderste, eea heeft dus echt wel te maken met de instellingen. Een camera van 10k is dus niet noodzakelijk. Verder is het de kunst om 'globaal' te blijven kijken en juist niet te veel in details te treden, temperatuur an sich zegt niet zo veel maar de symmetrie en verhoudingen des te meer. Maar door met de plaatjes te spelen kun je mensen de gekste dingen wijsmaken en het er allemaal zeer ernstig uit laten zien....
Citaat:vastgestelde windsnelheden (R1, 0.5–1.0 m/s; R2, 1.3–2.6 m/s; and R3, 3.0–4.0 m/s).
...
De resultaten zijn als volgt: Na de start van de wind daalde de temperatuur van het rechtervoorbeen in 1–3 min (met ongeveer 0.6°C bij R1, 1.5°C bij R2 en 2.1°C bij R3).
Met de wind uit steeg de temperatuur in 3 min (met ongeveer 1.2°C bij R1, 1.7°C bij R2 en 2.1°C bij R3).
Bij hogere windsnelheden werden de verschillen in temperatuur tussen de nulmeting en wind aan of uit significant groter.