Paarden en koeien in Polder (België) moeten adres hebben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paarden en koeien in Polder (België) moeten adres hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:58

http://www.nieuwsblad.be

De politie van Berendrecht (België) doet een oproep naar eigenaars van paarden en koeien om een adres aan te brengen op hun weiden. Zij vraagt naam en telefoonnummer van de verantwoordelijke op een goed zichtbare plaats aan de weideafsluiting te bevestigen. ‘Zo kan de politie bij een probleem steeds de juiste persoon contacteren’, luidt het.
Er wordt tevens gevraagd de weide goed af te sluiten zodat de dieren niet kunnen weglopen. In Berendrecht en Zandvliet zijn veel weiden met koeien en vooral paarden. Deze laatste lopen vaak op heel kleine percelen die vlug kaal gevreten worden. De paarden hebben honger en ontsnappen.

De paardenliefhebber die een weide heeft in de buurt is nagenoeg in regel met de oproep: hij kondigt (met zijn telefoonnummer erbij) aan dat er gratis mest bij hem kan verkregen worden.

Sjors

Re: Paarden en koeien in Polder (België) moeten adres hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:30

Ja dat is wel verstandig :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:30

Heel slim . Deed dat al als ik onbeheerd stuk land gebruik voor de paarden .
Wel zo verstandig ...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:34

Je ziet het hier ook wel, hoor, een bordje met "in geval van onraad bellen : ..... "

Maar uitbreken van de honger zou ik toch liever voorkomen door bij te voeren ;)
Misschien dat de politie daar ook gelijk even kan ingrijpen !

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:46

Eigenaars moeten idd gewoon genoeg hooi voorzien zeker op klein perceel ...
Ga 2 x daags minimaal om te voeren ...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:00

Ik moet spontaan terugdenken aan een koude lente avond een paar maanden geleden. Er stonden 2 paarden midden op de baan, en inderdaad nergens ook maar enige aanwijzing van wie ze waren. De draad was doorgebroken, en de weide kon niet meer fatsoenlijk afgesloten worden, anders had ik ze wel gewoon zonder meer teruggezet. Ik ben toen het dichtstbijzijnde cafe binnengelopen, met de vraag of iemand misschien wist van wie ze waren. Na veel rondbellen is de eigenaar komen opdagen, heeft de elektriciteit uitgezet en de draad hersteld.
Omdat we best een tijd hebben staan wachten tot de eigenaar er was, hadden we ondertussen de politie gebeld. Een van die 2 mannen trok nogal wit weg bij elke beweging die de paarden maakten, en heeft minstens 5X gezegd dat hij heeeeeel allergisch was voor paarden. Ik vraag me af of deze man iets met dit nieuwsbericht te maken heeft :P
Voor de duidelijkheid, ik woon wel degelijk in zandvliet, veel paarden hier inderdaad, maar zo vaak kom ik die niet uitgehongerd midden op straat tegen hoor...