Ik moet spontaan terugdenken aan een koude lente avond een paar maanden geleden. Er stonden 2 paarden midden op de baan, en inderdaad nergens ook maar enige aanwijzing van wie ze waren. De draad was doorgebroken, en de weide kon niet meer fatsoenlijk afgesloten worden, anders had ik ze wel gewoon zonder meer teruggezet. Ik ben toen het dichtstbijzijnde cafe binnengelopen, met de vraag of iemand misschien wist van wie ze waren. Na veel rondbellen is de eigenaar komen opdagen, heeft de elektriciteit uitgezet en de draad hersteld.
Omdat we best een tijd hebben staan wachten tot de eigenaar er was, hadden we ondertussen de politie gebeld. Een van die 2 mannen trok nogal wit weg bij elke beweging die de paarden maakten, en heeft minstens 5X gezegd dat hij heeeeeel allergisch was voor paarden. Ik vraag me af of deze man iets met dit nieuwsbericht te maken heeft 
Voor de duidelijkheid, ik woon wel degelijk in zandvliet, veel paarden hier inderdaad, maar zo vaak kom ik die niet uitgehongerd midden op straat tegen hoor...