Groot-Brittannië: Pony verdrinkt in zee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Groot-Brittannië: Pony verdrinkt in zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:43

http://www.bokt.nl

In Cornwall, Groot-Brittannië, is een pony verdronken nadat zijn jonge amazone van zijn rug viel terwijl ze afkoeling zochten in de zee.
De pony raakte na de val in paniek en zwom verder de zee in. Het reddingsteam van de plaatselijke kustwacht probeerde hem te redden maar kwamen te laat.

De moeder van de amazone vertelt dat haar dochter door het gebeuren is getraumatiseerd:
"Mijn dochter is er helemaal kapot van, ze is uitgeput en slaapt niet goed. Het is afschuwlijk om te moeten toekijken hoe je pony wegzwemt richting zijn dood".

De moeder vertelt verder dat paarden niet kunnen omdraaien in diep water. Ze hebben de bodem nodig om zich te kunnen afzetten voor een draai. Ze kunnen zwemmen maar zijn geen geboren zwemmers.

_Nelleke_

Re: Groot Brittanië: Pony verdrinkt in zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:31

Wat een vreselijk bericht!

Waar ik wel m'n vraagtekens bij zet is de laatste zin. Ik heb meerdere malen zelf ervaren dat paarden zich prima kunnen omdraaien in diep water. Paarden zijn geen geboren zwemmers maar ik verbaas me altijd met hoeveel kracht en vaart ze wel kunnen zwemmen. :)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:24

Wat erg! Sterkte voor het gezin, het zou me vreselijk lijken als mij dat gebeurt!

Maar het is ook raar dat je zonder iemand erbij zo diep het water in gaat.

Ik had ook ergens gezien dat paarden zich kunnen omdraaien, anders gewoon lekker doorzwemmen tot je aan de kust komt.:D

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:31

ja joh ik had vroeger toen ik jong was een shetje die zwom ook een rondje terug naar de kant, maar misschien heeft het te maken ook met onderstroming??

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:53

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis. Arme pony, arme amazone.
Ik denk ook niet dat het door gebrek aan ondergrond komt. Sommige paarden raken in paniek en blijven zwemmen. Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat het paard waarop ik de zee in gegaan was richting Engeland begon te zwemmen. Ik schrok er erg van, maar heb haar gelukkig om kunnen krijgen. Paarden zijn nou eenmaal niet zo snugger als ze bang zijn...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:19

Bijzonder triest :(

En ook bijzonder onverantwoord ... pony had ook met het kindje samen door kunnen zwemmen, dan waren beiden verdronken -O-

Je laat zo'n jong kind met een pony toch niet alleen zwemmen :?

Arm beestje ...

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:50

Paarden kunnen het leven snel opgeven als er paniek ontstaat. Een kennis van mij is met een koets in een ondiep slootje gekomen. Pony gaf het op en liet zijn hoofdje gewoon in het water liggen terwijl het water ondiep was. Nog geen halve meter.

Misschien is het hier niet het geval. Maar met sterke stroming en het koude water lijkt me nogal een opgave om je om te draaien. Helemaal omdat het paard minder besef heeft om terug te gaan naar de kust als hij de bodem niet voelt.
Bijzonder triest voor het meisje en de pony! Lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:53

jeetje wat heftig! misschien had het paard last met draaien vanwege de stroming?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:45

Tragisch verhaal, zwemmen met een paard met de voetjes op de grond blijven dus!

Erg mooie kust heeft Cornwall, helder water met prachtige wieren, ik heb er ook heerlijk gezwommen tijdens een studieweek maar ik had wel eerst mijn zwemdiplomas gehaald .

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:47

vrschrikkelijk!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:48

Heftig verhaal.. Snap goed dat het meisje getraumatiseerd is.

pipo

Re: Groot-Brittannië: Pony verdrinkt in zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:55

Lijkt me sterk.. intuïtie van dieren is doorgaans beter dan dat van mensen. Maar als er angst in het spel is is het wat anders... Een dier gaat van zijn angsten weg dus blijkbaar is er iets gebeurd wat niet verteld wordt. Ondanks dat is het uiteraard vreselijk voor mens en vooral dier! dit wens je niemand toe.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:30

Wat een nachtmerrie! :n

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:21

Wat verschrikkelijk en wat moet dat erg zijn geweest voor het meisje om haar paard te zien verdrinken Y;(

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:40

pipo schreef:
Lijkt me sterk.. intuïtie van dieren is doorgaans beter dan dat van mensen. Maar als er angst in het spel is is het wat anders... Een dier gaat van zijn angsten weg dus blijkbaar is er iets gebeurd wat niet verteld wordt. Ondanks dat is het uiteraard vreselijk voor mens en vooral dier! dit wens je niemand toe.

Idd er is iets gebeurt wat niet verteld wordt... zo zie je maar, nooit zonder iemand gaan zwemmen, altijd met minimaal 2e.
Wel heel erg triets voor beide... snap dat ze een trauma heeft.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:46

Tjuzus een nachtmerrie wat ben ik blij dat met die van mijn goed is afgelopen ..:O

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:55

Een drama als je dit mee maakt.Miss. kon de pony niet omdraaien door de golfslag?