Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Akhal_Teke schreef:Inderdaad wel vreemd dat de vereniging de schadevergoeding moet betalen en is gedagvaard terwijl ze het juist uit handen hebben gegeven aan professionals. Wat nu als ze niet dezelfde verzekeraar hadden gehad?
Urielle schreef:Ik zit vooral na te denken over de gevolgen. Ik ben geen SGW-ruiter maar ben bij dressuur eigenlijk altijd al blij dat er nog verenigingen zijn die concoursen willen organiseren. Ik vraag me af als er dergelijke aanklachten bij te pas komen of mensen er nog trek in hebben om überhaupt te organiseren. En hoe zit het met de vereniging Princenhage, betaalt de verzekering nu wel gewoon uit of moet de vereniging 45000 Euro ex rente ophoesten?
Een woordvoerster van de organiserende vereniging P&PSV Princenhage schreef:Juist omdat het de laatste hindernis in de cross was, vragen we op die plaats echt het uiterste niet meer van de paarden. Er stond daar een mooie, iets oplopende hindernis, waardoor een paard juist met een goed gevoel aan de cross kan terugdenken. De combinatie was startgerechtigd in de klasse Z en heeft zich, via vier foutloze crossen in België in de afgelopen maanden, op deze wedstrijd voorbereid. Ik heb persoonlijk met de zeer aangeslagen en geëmotioneerde ruiter Patric Bogaert gesproken en ook hij staat voor een raadsel hoe hem en zijn paard dit ongeluk kon overkomen. Temeer omdat volgens Bogaert het paard een uiterst fitte indruk maakte en op iedere sprong zeer attent bleef.
Sammie schreef:Gelukkig waren alle drie de gedaagden bij dezelfde verzekeraar verzekerd en heeft die ook de schadevergoeding betaald.