Automobilist botst op losgebroken paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Automobilist botst op losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 10:47

http://www.112barneveld.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker willemieke

Drie paarden zijn woensdag op donderdagnacht rond 00:30 uur losgebroken uit een weiland aan de Wesselseweg in Barneveld.

De twee paarden en een veulen zijn de Wesselseweg opgelopen richting Barneveld. In een bocht bij het Schaffelaarsebos kon een automobilist komende vanuit Barneveld nog een paard en het veulen ontwijken. Een tweede paard heeft hij volledig geraakt. De passagier van de bestuurder moest gewond naar het ziekenhuis. De politie heeft de bestuurder aangehouden, vermoedelijk voor alcoholgebruik. De schade aan de auto was groot. De eigenaar heeft het veulen en het tweede paard opgehaald en terug in het weiland gezet. De Wesselseweg was enige tijd afgesloten voor het verkeer.

Volgens onze bron ging het om de moeder van het veulen. Het paard was door de aanrijding op slag dood.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:54

En hoe is het met dat paard?

Of je nou gedronken hebt of niet, een paard in het donker is vaak slecht te zien. Lijkt me vreselijk als je die ineens voor je auto ziet opdoemen.

Sammie

Re: Automobilist botst op losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:23

Sorry, er ontbreekt een stuk zie ik. Paard was opslag dood. Zal zo de OP nog even aanpassen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:33

Bah vreselijk ongeluk.
sterkte voor de betrokkene en eigenaren.

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:34

Vreselijk ongeluk, had het al gelezen.. pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:35

Pff.. Niet normaal.

T zal je paard zijn zeg.. :(
Sterkte voor de betrokkenen en eigenaren/verzorgers.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:55

sterkte
dit gaat nog een verhaal met een staartje worden als de bestuurder gedronken heeft, maar ja, die paarden horen daar niet te lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:57

Wat verschrikkelijk zeg! Kan me voorstellen dat je schrikt als bestuurder zijnde. Maar alcohol tast natuurlijk wel je reactievermogen aan.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:04

Wat vreselijk!
Maar een paard? Er staat een shetlander bij. Bij een paard lijkt me de schade groter. Dat de inzittende nog leven lijkt me dan ook vrij sterk als het paard dood is. Als het om een paard gaat.
Jaks. Als eigenaar lijkt het me ook een verschrikkelijk nieuws.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:05

Wat een triest nieuws ... arm paard en arm veulen dat zijn/haar moeder kwijt is :(

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:36

verdrietig!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:26

Minx2000 schreef:
Wat vreselijk!
Maar een paard? Er staat een shetlander bij. Bij een paard lijkt me de schade groter. Dat de inzittende nog leven lijkt me dan ook vrij sterk als het paard dood is. Als het om een paard gaat.
Jaks. Als eigenaar lijkt het me ook een verschrikkelijk nieuws.

Het paard wat overleden is, is de moeder van het veulen, wel een KWPN-er.
Die pony liep er gewoon bij als gezelschap

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:48

:(

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:11

chelle_dora schreef:
Pff.. Niet normaal.

Ja echt eh.. Het zal je man/vriend/vader maar zijn die door loslopend vee van een ander in het ziekenhuis beland! Moet er niet aan denken. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:13

Lara_Silver schreef:
chelle_dora schreef:
Pff.. Niet normaal.

Ja echt eh.. Het zal je man/vriend/vader maar zijn die door loslopend vee van een ander in het ziekenhuis beland! Moet er niet aan denken. :n

Hij was geeneens zo bedoeld...
maarja als we op die fiets gaan...

Citaat:
De politie heeft de bestuurder aangehouden, vermoedelijk voor alcoholgebruik.

Tja...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:14

Ja en, wat heeft alcoholgebruik ermee te maken? Die dieren hadden daar nooit moeten lopen, punt. We hebben nog altijd recht op 0.5 overigens. Wat naar voor de bestuurder dat hij dit mee heeft moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:24

Alsof de eigenaar ze expres de weg op heeft gelaten.. T zijn dieren.. Kunnen altijd losbreken.. Is het dan de eigenaar zijn schuld?

Wat ik al zei; sterkte voor de betrokkenen. Ja, daar bedoel ik ook de inzittenden van de auto mee. Jeutje zeg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:27

Het is inderdaad de eigenaars schuld. Daarom dat ik jou zin 'niet normaal' eigenlijk erg raar en misplaatst vond. Maargoed het zal wel persoonlijk zijn, dus ik laat het hierbij.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:47

Ik vind het een vervelend ongeluk :( Zowel voor de bestuurder + de passagier van de auto als voor de eigenaar van het paard.

Hoe kan dit nu de schuld van de eigenaar genoemd worden? Alsof hij zijn paarden voor de lol de weg op stuurt om aangereden te laten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:05

Lara_Silver, misschien is het handig om eens wat minder bot uit de hoek te komen. ;)

Mijn paarden zijn ook omgekomen bij/door de gevolgen van een verkeersongeval en ondanks dat ik me nog altijd schuldig voel, weet ik ondertussen ook dat ik NIET schuldig ben.
Dus zolang je de oorzaak van het uitbreken niet weet, kun je je beter wat verdiepen voor je bepaalde uitspraken doet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:35

Zoals ik al eerder zei, ik blijf bij mijn mening en uitspraken. Heel naar van je paarden, maar een filmpje gaat daar niets aan veranderen. Ik vind het altijd erg raar en jammer te merken dat er maar weinigen zich interesseren voor de automobilist in kwestie, alcohol of niet. Niet alleen bij dit nieuwsbericht, maar eigenlijk alle soortgelijken nieuwberichten. Daarbij gebeurd het zelden dat paarden expres los gelaten worden, 90% van de keren is het dus de schuld van de eigenaar, door gebrekkig onderhoud en gebrekkig controleren van zijn omheiningen. Naar, maar waar. Nu heb ik het niet over vandalen die paarden loslaten oid, dat is gewoon walgelijk en ook absoluut niet te wijden aan de eigenaar. Maar nogmaals ik sta achter wat ik schreef.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 04-08-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:37

Je hoort ook niet met alcohol achter het stuur te kruipen. Dus ja, dan vind ik de schuld liggen bij de bestuurder. Een paard kan ook in paniek door de draad zijn gegaan, hoe goed je onderhoud ook is, een draad houd geen 600 kg.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:40

Nou ja zeg, wat een nare reacties van Lara_Silver!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:47

Je mag volgens de wet nog steeds met 0,5 promille achter het stuur kruipen. Daarbij hoort je hekwerk aangepast te zijn aan het dier dat er in staat. Als jij weet dat je paard rare paniekaanvallen krijgt dan zet je een beter hekwerk neer. Ik heb in de 16 jaar in de paarden nog nooit een paard (behalve een hengst vanwege een merrie) uit angst door om een omheining heen zien gaan, als ze genoeg plaats hebben blijven ze er in. Als de wei te klein is, dan is de kans op ongelukjes natuurlijk groter, maar ook dat is de zaak van de eigenaar. Geen nare reacties, gewoon realistisch.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:53

Als de man teveel gedronken had vind ik het een beetje apart dat hij zo goed wordt gepraat. Tuurlijk het is vreselijk, paarden horen daar niet, maar wie weet dat alcohol wel de grote boosdoener is geweest. Je weet het gewoon niet, ik denk dat iemand de schuld geven hier niet gepast is. Paarden hadden een hoek om gelopen kunnen zijn, kan de bestuurder niks aan doen. Bestuurder had ook stomdronken te hard niet oplettend kunnen zijn.
Zolang dat niks bekend is moet je en de paarden, en de man niet goedpraten. Het is hoe dan ook een heel naar, voor de man en zijn familie. Voor de paarden en diens eiganaar.