De dit jaar aangestelde bondscoach Dave Young heeft de ruiters bekend gemaakt die Nederland vertegenwoordigen op de Europese Kampioenschappen Reining, die van 28 augustus tot en met 1 september plaatsvinden in het Zuid Duitse Augsburg.
De geselecteerde combinaties hebben in voorbereiding op het EK een intensief jaar achter de rug. In de centrale kadertrainingen, de internationale FEI en NRHA wedstrijden, het NK in Schijndel én de laatste mogelijkheid om in het Britse Bodiam de vereiste criteria te halen de basis gelegd.
Op het EK rijden de combinaties hun verplichte figuren voor de individuele finale en het landenklassement. De volgende combinaties vertegenwoordigen Nederland:
Rieky Young (Vorstenbosch) - Brady Chex Wendy van Osch (Venhorst) - Mr Ali Bo Sun Anne Grether (Boekel) - Lil Ruf Doc Mariska Hak (Dussen) - Ripped Wrangler
De amazones worden tijdens het kampioenschap naast bondscoach Dave Young ondersteund door teamveterinair Waling Haytema (Oldeholtpade).
Op woensdag 28 augustus gaat het kampioenschap van start met de veterinaire keuring. Donderdag 29 augustus wordt er in de landenwedstrijd gestreden om de teammedailles. De beste twintig individuele combinaties zullen op zondag 1 september gaan uitmaken wie zich de nieuwe Europees Kampioen Reining mag noemen.
Wat mij opvalt, is dat twee jaar geleden er een hele happening was omtrent Anky van Grunsven die western ging rijden, waar is die in dit verhaal gebleven? Of heb ik soms iets gemist?
karin_gracia
Geplaatst: 31-07-13 00:30
Volgens mij deed Anky dit meer voor de lol en had ze niet echt ambities om een topniveau te bereiken. Dan lijkt het me ook meer dan logisch dat ze niet na twee jaar al in het EK-team zit.
dat kan (ik weet er weinig van en dus doe ik daar geen uitspraken over), maar de opmerking dat het logisch is dat ze niet al na 2 jaar in het EK team zit, klopt dus niet.
Adrienne
Geplaatst: 31-07-13 10:48
Misschien hebben jullie de zin "de vereiste criteria te halen" gemist?
kleinvosje
Geplaatst: 31-07-13 15:59
Adrienne schreef:
Misschien hebben jullie de zin "de vereiste criteria te halen" gemist?
Nee hoor, niet gemist. Het is al langer stil rondom Anky's western avontuur...
karin_gracia
Geplaatst: 31-07-13 23:09
Nou jeetje zeg, wat slecht van Anky
kleinvosje
Geplaatst: 01-08-13 09:30
karin_gracia schreef:
Nou jeetje zeg, wat slecht van Anky
Waar slaat dat nou op? Ik mag me toch wel wat afvragen?