Laura Tomlinson - Bechtolsheimer zal niet van start gaan met Mistral Hojris tijdens CHIO Hickstead. Hickstead is van 1 tot 4 augustus. De combinatie hoopt hierdoor voldoende fit te zijn voor het EK dat eind augustus in Denemarken plaats vindt.
Tomlinson: “We hebben altijd de optie open gelaten voor Hickstead. Alf (koosnaam van Mistral Hojris, red.) heeft een aantal trainingsweken gemist, waardoor hij niet optimaal fit is. Tussen Hickstead en het EK zit maar twee weken. We zijn dit seizoen altijd al van mening geweest dat Hickstead niet perse hoeft, omdat het EK het doel is. Hij is 18 jaar en dat risico willen we niet nemen. We zijn naar Hagen geweest, na acht maanden niet op wedstrijd te zijn geweest. We waren daar in topconditie. Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat we op koers zijn voor het EK. Ik neem Mistral Hojris mee naar Hickstead zodat ik hem naast mijn andere paarden kan trainen. Zijn fans kunnen hem dus wel zien tijdens Hickstead.”
Tomsinsom is vervangen door Nikki Crisp. Zij zal Pasoa rijden. De eer van Groot-Brittannië wordt verder verdedigd door Michael Eilberg (Marakov), Carl Hester (Uthopia) en Gareth Hughes (DV Stenjkers Nadonna).
Op donderdag en vrijdag zijn Grand Prix wedstrijden. Zaterdag staat in het teken van de Special. Op zondag wordt tijdens de Kür op Muziek de FEI Nations Cup dressuurwedstrijd weer verreden.