NK Para dressuur met sterke kampioenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

NK Para dressuur met sterke kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 19:22

* Persbericht

Sterke kampioenen in NK Para dressuur

Stralend zat Demi Vermeulen op de hoogste trede van het ereschavot, geflankeerd door een net zo glunderende Frank Hosmar en een breed lachende Sanne Voets . Zij wonnen goud in de respectievelijke Grades G1B/G2, Grade 4 en Grade 3 met Vaness, Alphaville en Vedet PB. Mede dankzij dit succes en de eerder dit seizoen geboekte resultaten maken zij ook deel uit van het team dat eind augustus aan de start komt op het EK in het Deense Herning.

"Ik had geen geweldige start, want we begonnen met een derde plaats in de eerste wedstrijd. Mijn paard Vaness gooide tijdens de proef de tong over het bit en dat kost heel veel punten. In de tweede proef wisten we beter te presteren en vandaag liep het echt heel goed", vertelde Demi Vermeulen.

Ook Sanne Voets had in de eerste proef een paar problemen. "In de eerste wedstrijd was mijn paard wat lastig, daarom reed ik in de tweede proef iets behoudend en reden we met niet zoveel flair als men van mij misschien gewend is. Vandaag kon ik er vol tegenaan. We hadden een klein foutje, maar dat was niet erg, omdat dit foutje niet werd gemaakt in een verplicht onderdeel".

Frank Hosmar kan met Alphaville terugkijken op drie fijne proeven. "Misschien was mijn paard in de tweede wedstrijd iets minder geconcentreerd, waardoor ik een foutje kreeg in de uitgestrekte draf, maar vandaag was volgens mij de concentratie optimaal en ben ik dik tevreden".

Ellen van den Berg , tweede in het NK Grade 4, die ook naar het EK mag met de door haar zelf gefokte merrie Showdiva, is daarover zeer verheugd. "Ik heb het afgelopen jaar veel wedstrijden gereden, om met mijn merrie in het juiste wedstrijdritme te komen. Daarom ben ik de hele week hier gebleven. Reizen bezorgt mijn paard veel stress en nu konden we ons optimaal voorbereiden op deze wedstrijden. Ik ben dan ook veel dank verschuldigd aan Chris Haazen, bij wie ik heel fijn train", vertelde Ellen.

Ook Nicole den Dulk, derde met Fifty Fifty in het NK Grade IB/2, traint bij Haazen. "Mijn proef is grotendeels in stap en ik moet alle hulpen geven met mijn stem. We hebben ongelooflijk hard getraind en soms is dat heel moeilijk, maar vaak ook heel mooi! Dat ik nu naar het EK als teamlid mag maakt me ongelooflijk blij en wat ben ik trots op mijn paard", aldus een geëmotioneerde kampioene.

Bondscoach Joyce Heuitink denkt met een team naar het EK te gaan dat medaillekansen heeft. "Goud met het team winnen is nu nog te ver weg, maar we boeken progressie en de groep ruiters waaruit ik kan selecteren wordt steeds breder. Ik ben blij met de topprestaties die mijn teamleden hebben geleverd en daarnaast zie ik bij veel andere combinaties een continue stijgende lijn. Mede dankzij de ervaringen die ze opdoen", aldus Heuitink.

Sanne Voets verwoordde haar vreugde over het teamlidmaatschap mooi. "Ik ben er trots op dat we samen op één lokatie met de spring- en dressuurruiters ons kampioenschap rijden. Voor ons is dat EK net zo belangrijk als voor de valide sporters en het toont aan dat onze tak van sport op weg is naar volwassenheid", aldus Voets.

Lovende woorden waren er van bondscoach Heuitink voor de organisatie in Hoofddorp. "We hebben een perfecte bodem, mochten dichterbij parkeren en ook de mogelijkheden om los te rijden waren perfect. Echt fantastisch!".

Eindstand Nederlands Kampioenschap Para Dressuur G4:

1) Frank Hosmar - Alphaville (Sandreo x Iglesias) - 217.667
2) Ellen van den Berg - Showdiva (Havidoff x Saluut) - 214.734
3) Sabine Peters - Paroseka (Polytraum x Radja Z) - 207.033

Eindstand Nederlands Kampioenschap Para Dressuur G3:

1) Sanne Voets - Vedet PB (Florestan I x Cocktail) - 223.930
2) Ilona Goes - Zalisto (Florencio x Gribaldi) - 208.364
3) Glasten Krapels - Filia H DVB (Fidermark x Compliment) - 208.083

Einstand Nederland Kampioenschap Para Dressuur G1B/G2:

1) Demi Vermeulen - Vaness (Onze Fons x Caritas) - 218.432
2) Gert Bolmer - Vorman (Jaromir x Gragentin) - 217.119
3) Nicole den Dulk - Fifty Fifty (v. Florestan) - 213.982

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:25

Allemaal gefeliciteerd *\o/*

F_inley

Re: NK Para dressuur met sterke kampioenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:48

Gefeliciteerd allemaal! Vind het top dat er zoveel voor de para sporters word gedaan!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 04:44

Ben ik de enige die altijd benieuw is naar de handicap?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 06:55

TamaradB schreef:

Nee hoor heb ik ook.

Waarschijnlijk is er via Google genoeg te vinden en van Frank weet ik het (hand).

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:24

Gefeliciteerd allemaal, echt knap gedaan!!

TamaradB schreef:

Haha, dat heb ik ook. := :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:30