Joyce Lenaerts ondanks een fout toch kampioen ZZ-zwaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Joyce Lenaerts ondanks een fout toch kampioen ZZ-zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:16

www.knhs.nl

In het KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar maakte de leidster in het tussenklassement Joyce Lenaerts het met Show Boy spannend. Een storende fout in de changementen kostte haar veel punten, waardoor zij in de Kür als derde eindigde. Gelukkig voor Lenaerts had ook Emmelie Scholtens een paar kleine foutjes in haar Kür, waardoor zij op het einde iets minder dan 0.2% tekort kwam om Lenaerts voorbij te steken. Diederik van Silfhout legde met Bonzanjo beslag op het brons, nadat hij de Kür winnend had afgesloten.

Lenaerts wilde best vertellen waarom ze tijdens de huldiging tegen haar tranen moest vechten. "Ik wilde zo graag winnen en als het dan lukt, dan wordt ik even emotioneel", vertelde Joyce. De negenjarige Show Boy (v. Show Star) is van zichzelf iets onzeker en moet van de amazone steeds weer vertrouwen krijgen. "Na de middengalop moest ik Show Boy even terugnemen en misschien deed ik dat net iets te heftig, waardoor de fout ontstond in de changementen om de vier. Ik had dat op de laatste lijn misschien kunnen herstellen, maar dan klopte de muziek niet meer, omdat ik daar een uitgestrekte draf dien te rijden. Ik heb het risico genomen en op de eindstreep had ik gelukkig net voldoende over om me de nieuwe KNHS kampioene te mogen noemen".

Emmelie Scholtens, die met de pas zevenjarige Santo Domingo (Samba Hit x Flemmingh) het zilver veroverde was, zoals ze het zelf noemde, super tevreden. "Mijn paard is pas zeven en liep vorig jaar nog onder een andere ruiter in de klasse L2. Dit paard heeft in een jaar tijd een enorme ontwikkeling doorgemaakt, maar heeft relatief nog weinig wedstrijdervaring. Jammer genoeg had ik in mij Kür ook een paar kleine foutjes, maar desondanks ben ik met het zilver erg ingenomen", aldus Scholtens.

In de Kür zette de als derde in het NK eindigende Diederik van Silfhout de concurrentie op achterstand. "Dit was voor mij en mijn zevenjarige Bonzanjo (Jazz x Contango) de allereerste Kür en de vijfde wedstrijd waarin we van start gingen. Voor mij is deze wedstrijd een afsluiting en tevens een nieuwe start. We gaan nu thuis hard doortrainen en dan wil ik proberen om op de komende indoor kampioenschappen, dus medio april 2014, zo ver te zijn dat we in de Lichte Tour van start kunnen gaan", aldus Van Silfhout.

Jurylid Maarten van der Heijden merkte op dat het starten in de omgekeerde volgorde van het tussenklassement niet automatisch inhoudt dat de nummer één ook de Kür wint. "Ook nu weer bleek dat het geen uitgemaakte zaak was wie de Kür zou winnen. We hebben een wedstrijd mogen jureren die zonder meer van een hoog niveau was. Maar liefst zes van de acht combinaties scoorden boven de 70% en Van Silfhout, die bij alle drie juryleden op de eerste plaats staat, scoorde bijna 80%. Kijkend naar de proef van Joyce was het jammer dat zij haar fout niet herstelde, maar daardoor maakte zij het wel erg spannend wie kampioen zou worden. Joyce reed verder een mooie Kür. Van het paard van Emmelie Scholtens zou je kunnen zeggen dat Santo Domingo beschikt over een hele mooie stap, maar nog net een fractie geslotener zou mogen lopen en Bonzanjo is een paard dat heel mooi bergop loopt en enorm los door het lijf gaat.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:14

Ik vermoed dat het toeval is dat haar naam exact dezelfde is als die van een vroeger vriendinnetje van mij :') (ben niet zo in de paarden wereld, geen flauw idee wie joyce is) Er staat wel een keertje lenaerts (met 1 N dus, in de 2e zin :j edit: oh ook in het artikel staat het de ene keer met 1 N de andere keer met 2 :+

Whoknows

Re: Joyce Lennaerts ondanks een fout toch kampioen ZZ-zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:35

Die Show Star blijft altijd nog in mijn hoofd zitten om een keer te gebruiken. Het is een hengst die me erg aanspreekt. Mooi front, mooi koppie. Hmmmm...
Knappe prestatie van Joyce, gefeliciteerd!

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 18:04

Het is met 1 N :)

_DLS_

Re: Joyce Lenaerts ondanks een fout toch kampioen ZZ-zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

Erg goed gereden, jammer van het foutje maar een terechte kampioen! :j

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 03:24

'wordT ik...'??

Ontopic: knap dat ze toch nog eerste wordt! Netjes :)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:43

Whoknows schreef:
Die Show Star blijft altijd nog in mijn hoofd zitten om een keer te gebruiken. Het is een hengst die me erg aanspreekt. Mooi front, mooi koppie. Hmmmm...

helaas hangen er geen ballen meer onder :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:07

danamuts schreef:
Whoknows schreef:

helaas hangen er geen ballen meer onder :D

Echt niet? Dacht dat hij naar Duitsland was en daar gewoon ter dekking staat?

Mooie prestatie trouwens.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:08

Jij bedoelt de hengst Show Star. Het paard van Joyce heet Show Boy :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:22

WhoKnows schreef toch ook Snow Star? Die namen lijken natuurlijk ook wel op elkaar :D

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:31

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:39

Percy schreef:
WhoKnows schreef toch ook Snow Star? Die namen lijken natuurlijk ook wel op elkaar :D

Oeps, mijn fout. Had eroverheen gelezen