Minderhoud zegeviert met 'Waaauuuw' Kür *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Minderhoud zegeviert met 'Waaauuuw' Kür *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 21:38

* http://www.knhs.nl

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud met Glock's Ziësto
Foto: http://www.hypofocus.com

De KNHS Kampioenschappen Lichte Tour werden zaterdagavond afgesloten voor bomvolle tribunes in het Haarlemsemeersebos met een fantastische Kür van Hans Peter Minderhoud met Glock's Ziësto, die goed was voor een score van 82.292%. Juryvoorzitter Monique Peutz had maar één woord voor de Kür die Minderhoud en de negenjarige, van Lancet afstammende, hengst jury en publiek voorschotelde: "Waaauuuuw".

Het KNHS Kampioenschap Lichte Tour werd verreden over drie wedstrijden en in alle drie wedstrijden zegevierde Minderhoud en Ziësto met overmacht. Na drie wedstrijden bedroeg de voorsprong op zijn naaste concurrent Dominique Fillion met MacRider Wenicienta maar liefst dertien procent, terwijl de voorsprong op de als derde eindigende Theo Hanzon met IPS Zhivago bijna 17% bedroeg. Minderhoud ziet dit kampioenschap niet alleen als eindpunt, maar ook als een nieuwe start. "Ik had me voor dit kampioenschap al voorgenomen om nu de volgende stap te gaan zetten. Ze zien mij en Ziësto niet eerder weer in de wedstrijdring dan dat hij klaar is voor de Grand Prix".

In de Prix St. Georges en in de Intermédiaire 1 was Ziësto super geconcentreerd. "Ik had gehoopt dat hij in de Freestyle op zaterdagavond ook zo geconcentreerd zou zijn, maar dat was niet het geval. Op weg naar de laatste inrijpiste kwamen we heel veel paarden tegen en daar reageerde Ziësto op zoals een hengst kan reageren. Gelukkig vloeide de spanning die dat bij hem teweeg bracht direct nadat we ring waren binnen gereden weer weg. Alleen tijdens de stap kwam er weer even spanning en werd hij iets onrustig, maar ook dat vloeide snel af", aldus Minderhoud, die in Ziësto een potentiële topper ziet. "Ik heb in mijn leven heel veel paarden gereden, maar deze is heel speciaal. We hebben de afgelopen tijd relatief gezien veel wedstrijden gereden, maar dat had hij nodig om ervaring op te doen. Nu is hij zover dat we thuis in alle rust de stap richting Grand Prix kunnen gaan zetten".

Voor Dominique Fillion was met de 10-jarige zwarte merrie Mac Rider Wenicienta (Rosario x El Corona) vanaf het begin de tweede plaats in dit kampioenschap het hoogst haalbare. "Na de eerste wedstrijd wist ik nog redelijk in de buurt te blijven van Hans Peter, net geen twee procent achterstand, maar had ik al wel vier procent voorsprong op Theo Hanzon. Na de tweede proef was het gat met Hans Peter groter geworden, maar ook had ik mijn voorsprong op Theo verder weten uit te bouwen. Daardoor kon ik redelijk relaxed in de Freestyle van start gaan. Voor mijn gevoel reed ik een hele fijne Kür, met een klein foutje in de changementen om de drie. Jammer, maar ik ben blij met zilver", aldus Filion. In de ogen van Monique Peutz begon Dominique Filion met een heel sterk drafgedeelte, maar bouwde zich in de galop iets spanning op, wat ook verantwoordelijk was voor het foutje in de changementen om de drie. "Dominique reed een relaxte Kür, met hele mooie muziek", aldus Peutz.

Ook de winnaar van het brons was redelijk relaxt de dressuurring binnengereden voor zijn Kür met de negenjarige hengst IPS Zhivago (Krack C x Jazz). "Voor mijn gevoel heb ik vandaag de beste wedstrijd van de drie die meetellen voor dit kampioenschap weten neer te zetten. In de Prix St. Georges heb ik op safe gereden en dat pakte goed uit. Daaruit putte ik vertrouwen voor de Intermédiaire I en daar heb ik iets meer risico's genomen. Omdat ik zeker wist Filion niet meer in te kunnen halen en dat ik een mooie voorsprong had op de nummer vier in het klassement heb ik in de Kür alle registers opengetrokken", aldus Hanzon. Monique Peutz, die als voorzitter van de jury fungeerde vond dat Hanzon een hele leuke opbouw had in zijn Kür. "Ik denk dat Zhivago nog iets aan kracht moet gaan winnen, waardoor de hengst in staat is om de bijvoorbeeld de pirouettes nog iets kleiner te gaan maken", aldus Peutz die ook van mening was dat de in de wedstrijd een zeer hoog niveau werd gehaald.

Eindstand KNHS Kampioenschap Lichte Tour:
•1) Hans Peter Minderhoud (Harskamp) - Glock's Ziësto (v. Lancet) - 237.073
•2) Dominique Filion (Roosendaal) - MacRider Wenicienta (Rosario x El Corona) - 223.860
•3) Theo Hanzon (Nootdorp) - IPS Zhivago (Krack C x Jazz) - 220.342

Uitslag 3e onderdeel KNHS kampioenschap Lichte Tour, Kür:
•1) Hans Peter Minderhoud - Glock's Ziësto - 82.292%
•2) Theo Hanzon - IPS Zhivago - 76.000%
•3) Dominique Filion - MacRider Wenicienta - 74.167%

Netam89

Re: Minderhoud zegeviert met 'Waaauuuw' Kür *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 05:39

Knap gedaan, gefeliciteerd

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 06:35

Mooie kur van alle deelnemers
Vooral in bij de prijsuitreiking was Ziesto redelijk aanwezig :D met hele losse achterbeentjes _/-\o_

botoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 07:36

is er een filmpje van beschikbaar, ben erg benieuwd naar die winnende rit !!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:34

botoga schreef:
is er een filmpje van beschikbaar, ben erg benieuwd naar die winnende rit !!

En ik nu ook naar de prijsuitreiking! :+

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:59

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:12

Mooie proef en goed gereden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:39

Supermooie proef!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:50

Goeie match deze combinatie, heel fijn voor Hans Peter. Gefeliciteerd!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:54

inderdaad, had al even snel gezocht maar kon geen fimpje van de prijsuitreiking vinden.
een hele nette kur idd!