Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar of dat hier het geval is weet ik niet misschien was de schrik het druppeltje wat de emmer deed overlopen en kon het paard echt even niet meer...
Ibbel schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit nou shock is geweest. Als het paard bleef liggen terwijl het ingespannen was, hoeft dat geen shock te zijn, maar juist ontzettend cool gedrag - niet gaan worstelen om overeind te komen, maar wachten op hulp.
Er is niet op te maken uit het verhaal of het dier is uitgespannen, en of het dáárna nog bleef liggen. Er zelfs in dat laatste geval hoeft dat nog steeds geen shock te zijn geweest, maar opnieuw juist heel cool gedrag om pas overeind te komen als je zeker weet dat het kan.
WiancaR schreef:Flight, fight, freeze or faint. Dit is duidelijk een geval van faint, wat zal dit paard geschrokken zijn.
. Gini schreef:Ik vond het verhaal best wel aannemelijk tot ik de foto zag. Paard volledig uitgespannen en zelfs afgetuigd en toch blijft die zo roerloos liggen. Kan dit nog van shock zijn omwille van een simpele val (ik neem aan dat het een simpele val was omdat er geen kwetsuren waren).
Gisteren was het echt wel heet hoor, de 30 graden voorbij en dat in een binnenstad. Ik schilder de menners niet af als dierenmishandelaars, maar zo maar meteen defensief zeggen dat de temperatuur er niets mee te maken had, vind ik erg voorbarig.
_San87_ schreef:Of het nu warm was of niet... Het meest schandalig vind ik nog dat er blijkbaar weinig mensen te hulp schoten, maar lekker gingen staan filmen. Dat zou nooit in mij opkomen, eerst hulp aanbieden, geen hulp nodig, dan uit de weg gaan zodat de hulp die er wel is, kan helpen.
.