Para-ruiters beginnen aan NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Para-ruiters beginnen aan NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:12

http://www.dvbfoundation.nl/

Gisteren vond onder ideale weersomstandigheden de eerste dag van het NK para dressuur plaats in Hoofddorp. Voor sommigen wellicht aan de warme kant, maar het was droog en zonnig met regelmatig een zacht briesje.

Nicole den Dulk beet de spits af met haar Fifty Fifty. Fifty had geen last van de warmte en was zelfs zo lekker voorwaarts dat hij aan wilde galopperen en een bok gaf. Ook was hij een beetje kijkerig, maar Nicole was dik tevreden en kon er om lachen.

Vervolgens kwam Gert Bolmer in de ring met zijn Vorman en ook hij was tevreden: "IK heb een constante proef gereden en geen echte fouten gemaakt. Het totaal kon wel iets actiever en vooral later in de proef werd Vorman iets hangerig".

Demi Vermeulen reed als derde de ring in en ondanks het minimale verschil met de nummer 1 in haar grade, was ze, kritisch als ze is, niet helemaal tevreden: "Vaness was minder voorwaarts dan anders en gooide bij het achterwaarts gaan haar tong over het bit. Er waren echter ook positieve punten. De middendraf was heel mooi en ook de slangenvoltes en het halthouden en groeten mochten er wezen. Maar voor morgen hoop ik op foutloos".

Glasten Krapels en Picasso kwamen na Demi in de ring. Trainer Diederik van Silfhout vertelt: "Glasten reed een goede proef. Welliswaar kwam hij scheef binnen en was er in het begin van de proef bij C wat spanning, maar de stap is echt verbeterd en ook de draf was volledig zonder hakkels. Tenslotte wil ik nog de mooie voltes en goede middengalop noemen".

Na Glasten reden Lotte Krijnsen en Nikita de ring binnen. Helaas ging het niet zoals Lotte wilde. Haar Nikita had geen last van de warmte en was erg fris, waardoor spanning ontstond. De galop was wel heel goed en ook werkte Lotte zoals altijd de oefeningen netjes af.

Vervolgens was het de beurt aan Sanne Voets en Vedet. Sanne was terecht blij met haar proef en vertelt enthousiast: "Ik had de luxe dat Emmelie Scholtens er was om me te helpen. In Rotterdam was Vedet fijn, maar we hebben gewerkt aan het nog losser worden en veel wachtoefeningen gedaan, zodat hij nog meer van mij wordt. En dat werpt zijn vruchten af !".

Ilona Goes en Zalisto waren de volgende combinatie in grade III. Buddy en instructrice Inge Fokker keek kritisch toe en was net als Ilona tevreden. "Er is hard gewerkt aan de aanleuning en deze wordt duidelijk steeds beter. De keertwendingen waren helaas minder dan thuis, maar er zaten geen grote fouten in de proef en voor nu zijn Ilona en Inge zeker tevreden.

Frank Hosmar en Alphaville lieten zien dat er ook dit jaar rekening met hen gehouden moet worden en toonden een proef die ook dit keer weer goed was voor een eerste prijs. Frank was blij met zijn paard, ondanks dat hij een beetje afgeleid was. "Ik ben gewoon blij met mijn paard, hij loopt gewoon fijn" aldus Frank. Frank kijkt meteen al naar morgen: "Die proef is fijner, dan moeten de paarden iets meer doen en zijn ze beter bij de les te houden".

Laatste combinatie vandaag was Glasten Krapels met Filia DVB. Ook Glasten was kritisch op zichzelf: "Filia stond er fijn aan, maar ik heb veel punten weggegooid met kleine dingen. Zo reed ik scheef binnen, reed ik 3 ipv 4 passen achterwaarts en reed ik een keer verkeerd. Maar aan mijn paard lag het niet !".

Het laatste woord is aan bondscoach Joyce Heutink, die alle combinaties volgde en voor iedereen een positief woord had: "Ik heb een aantal hele mooie proeven gezien. Sommigen helaas ook met wat spanning, oa door de omgeving, maar dat is morgen vast over!"

Klik hier voor alle uitslagen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 20-07-13 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Annewan44

Re: Para-ruiters beginnen aan NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:14

Hé ? En de andere combinaties ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:19

Ja dat vroeg ik me ook af! Er zijn meer mensen die meedoen, maar goed die zullen wel niet geholpen worden door de DVB en vallen daarmee buiten de boot. Die mensen verdienen net zo goed aandacht en waardering!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:23