Wit renpaard wordt filmster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Wit renpaard wordt filmster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 17:17

http://horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl / Jans

Arctic Bright View, Engelse Volbloed hengst, is de meest recente Engelse Volbloed die op een ander gebied dan racen carriere gaat maken. Hij is één van de paarden die gebruikt worden in de nieuwe film The Lone Ranger met Johnny Depp. In deze film zal hij gereden worden door Armie Hammer die de Lone Ranger speelt.

Arctic Bright View is een zeldzame witte volbloed. Hij is een van de paarden die Silver zal portetteren. Andere paarden in de film zijn volbloed Cloud Ten van de Blazing Colours Farm in Canada. Cloud Ten stamt af van de palomino pinto volbloed Sato.

Arctic Bright View maakt deel uit van een kudde met 24 witte paarden welke in eigendom zijn van Paul en Berva Megson. Dit is waarschijnlijk de grootste kudde witte paarden ter wereld.

Paul Megson vertelt "toen wij de vraag kregen of ze Arctic Bright View konden gebruiken voelden we ons vereerd. Toen bekend werd dat het om een film ging beseften we ons dat er zoveel meer mogelijkheden zijn met paarden dan ze alleen groot te brengen." Disney wilde het paard eigenlijk kopen, maar de Megsons wilden hem alleen verleasen. Hun dochter Valerie Rowe heeft namelijk een bijzondere band met Arctic.

Na zijn uitstapje naar Hollywood is Arctic Bright View nu beschikbaar als dekhenst op The Cedar Brook Farm te Ohio. Hij is gefokt door Dalene Knight, een Panorama x Articanna x Airdrie Apache, een sabino.

Klik hier voor een foto van Arctic Bright View

Maureen_M

Re: Wit renpaard wordt filmster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:19

De eigenaar zal vast trots zijn :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:19

super leuk, maar ik bespeur donkere voeten wat zou betekenen dat hij schimmel is?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:32

De link voor de foto doet het hier niet. Krijg een error 404 op de site. Jammer was wel benieuwd

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:35

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:44

even gegoogled, dit is de foto:
Afbeelding

hier een foto van zijn hoofd:
Afbeelding
Vanwege zijn neusje en oog zou ik zeggen dat ie dominant white is, niet schimmel.

Either way, erg leuk :D ik ga er zeker heen, Johnny Depp <3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:00

Woogy schreef:
super leuk, maar ik bespeur donkere voeten wat zou betekenen dat hij schimmel is?

Geen schimmel en ook geen dominante witte maar extreem sabino. En daar zijn er meer van. Bijv. de inmiddels helaas overleden White Fox, zijn moeder Patchen Beauty en zijn oma Patchen White.

http://www.horsesales.com/whitehorse.htm

Mocht je meer info willen, zoek dan op Patchen Wilkes Ranch.

lipizzaner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:38

Ehhm of dat de grootste kudde witte paarden ter wereld is??? Lijkt mij dat er grotere kuddes Lipizzaners, Andalusiers of Lusitano's rondlopen. Zijn toch ook witte paarden? Of bedoelen ze hier albino paarden? Dacht dat dat dat niet kon.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:41

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:26

weet wel dat wit bij paarden albino wordt genoemd ondanks werkelijk albino niet voorkomt(rode ogen).
Dit paard zou inderdaad blauwe ogen en roze huis moeten hebben als hij werkelijk wit is.

Rationeel denken komt ineens terug ;)

Desalniettemin is het een knappe kerel en leuk dat er een volbloed in mag spelen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:33

Wat raar dat het bericht in de tegenwoordige tijd wordt gesproken terwijl de film al gefilmd is en bijna in de bioscopen draait :?

Marga schreef:
http://horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl / Jans

Arctic Bright View, Engelse Volbloed hengst, is de meest recente Engelse Volbloed die op een ander gebied dan racen carriere gaat maken. Hij is één van de paarden die gebruikt worden in de nieuwe film The Lone Ranger met Johnny Depp. In deze film zal hij gereden worden door Armie Hammer die de Lone Ranger speelt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:10

Ik heb even op de Nieuw-Zeelandse website gekeken maar kan het originele artikel zo snel niet vinden. Maar het kan best dat dit artikel al wat ouder is en nog dateerd voordat er met filmen begonnen is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:39

Maximaal sabino :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:49

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:47

Hier in nieuw-zeeland draait de film inderdaad al bijna in de bioscoop. We hebben ook al de eerste stukje op tv gezien waarin johny depp van het paard viel en onder de hoeven terecht gekomen was. Een paar blauwe plekken op zijn ribbenkast en hij kon er zelf om lachen, ga er dus vanuit dat het meeviel.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 04:47

Hier in tobago draait ie al, ik heb m toevallig deze avond gezien :+
vond m erg leuk (en hoe dat witte paard wordt neergezet ook erg lachwekkend :D )

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:13

en in augustus komt hij in België in de zalen. Ik zou denk ik zelf bij het filmen aanwezig willen zijn als ze mijn paard willen gebruiken. Iets met zeker weten dat hij goed verzorgd wordt (of de verzorging zelf willen doen) en willen weten of de ruiters hem wel goed behandelen.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:04

Ik heb wat te doen op 8 augustus, dan komt hij bij ons in de bios.. en die arctic bright view smelt <3 !!
Johnny depp vind in sowieso geweldig, en dan in combi met een zo een film, gaaaf!! *D

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:07

Wauw wat een gaaf paard, vind het wel aardig dat ze het paard houden van wegen hun dochter :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:58

petraaken schreef:
en in augustus komt hij in België in de zalen. Ik zou denk ik zelf bij het filmen aanwezig willen zijn als ze mijn paard willen gebruiken. Iets met zeker weten dat hij goed verzorgd wordt (of de verzorging zelf willen doen) en willen weten of de ruiters hem wel goed behandelen.

Ik zou zelf niet zij blij zijn dat ze hem allerlei dingen aanleren zoals steigeren en schrapen. Die verzorging zit wel snor.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 04:33

Maar het lijkt mij toch dat dat in zon film al "verwacht" kan worden en bovendien van tevoren besloten/aangegeven wordt. Niet zo van: "joh, als je het niet erg vindt, dan willen we graag effetjes je dure race paardje gebruiken in een film." (...) "wat we m gaan aanleren en waar ie voor gebruikt wordt? Oooh, dat zien we nog wel".
Denk dat er op die manier stukken minder paarden in leen worden gegeven voor in films :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 06:47

De meeste paarden die in films gebruikt worden zijn eigendom van trainingsstallen, en niet van een particulier. En die paarden zien je dan keer op keer in films opduiken. Zoals bijvoorbeeld Docs Keepin Time bij Black Beauty en de TV serie Black Stallion, Hightower in the Horsewhisperer en Runaway bride.

http://horseandman.com/people-and-place ... a-million/

Maar idd, niet alles is via een trainingsstal voor paardenacteurs te vinden, niet als er nog eisen zijn qua ras of kleur. En dan gaan ze zoeken, vinden paarden maar de eigenaren zeggen niet altijd "ja".

Zo werd Cass Ole uiteindelijk The Black Stallion in de bioscoopfilm omdat keuze 1, El Mokhtar, voor de eerste film niet door de eigenaar ter beschikking werd gesteld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cass_Ole

http://en.wikipedia.org/wiki/El_Mokhtar

De paarden van de hoofdspelers in bijv. Lord of the Rings waren aangekocht voor het filmen begon en werden na de film doorverkocht. Zo kon Viggo Mortensen zijn "Brego" kopen en kocht voor de stuntdouble van Arwen de witte hengst die bij de achtervolgingen door de Wraith werd ingezet.

http://www.youtube.com/watch?v=RvakFEr98qk

Om terug te komen op de film The Lone Ranger: Arctic Bright View is niet het enige paard dat Silver speelt. Er zijn nog andere paarden, en ten minste een daarvan werd voor de film speciaal aangekocht: Cloud Ten

http://www.blazingcoloursfarm.com/cloudten.html

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:10

Cassidy schreef:
De paarden van de hoofdspelers in bijv. Lord of the Rings waren aangekocht voor het filmen begon en werden na de film doorverkocht. Zo kon Viggo Mortensen zijn "Brego" kopen en kocht voor de stuntdouble van Arwen de witte hengst die bij de achtervolgingen door de Wraith werd ingezet.

http://www.youtube.com/watch?v=RvakFEr98qk

Wat een geweldig vent is die Viggo toch he <3 .

Anyway, on topic: Die volbloed is echt een gaaf paard, past precies bij de sfeer van de film. Zijn baasjes zijn vast trots op hem.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:42

lipizzaner schreef:
Ehhm of dat de grootste kudde witte paarden ter wereld is??? Lijkt mij dat er grotere kuddes Lipizzaners, Andalusiers of Lusitano's rondlopen. Zijn toch ook witte paarden? Of bedoelen ze hier albino paarden? Dacht dat dat dat niet kon.....
Het gaat om feitelijk bonten die haast geen of helemaal geen vlekjes meer hebben. In de jaren zeventig was er zo´n renpaard geboren met alleen zwart in de oren, zoals ook dit paard. Wellicht zijndeze paarden verwant aan dat paard.

Het gaat dus niet om wit geworden schimmels. Maar wit geboren paarden.