Zilveren kür van Young Rider Stephanie Kooyman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Zilveren kür van Young Rider Stephanie Kooyman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 18:17

www.knhs.nl

In het warme Compiegne begonnen de Young Riders aan hun laatste EK-klus: de kur op muziek. Na afloop van een bijzondere spannende middag was het wederom Stephanie Kooyman, die over de juiste zenuwen beschikte. Met Winston (v.OO Seven) reed ze na teamgoud, individueel brons naar een dikverdiende zilveren kur-medaille.

Kooyman, die het nog niet helemaal besefte: “Winston liep weer veel beter dan gisteren. Met deze kür van hofleverancier Charles Monterie werd ik vorig jaar ook Nederlands YR- kampioen. De muziek is heel fijn om te rijden. Goh, ik ben superblij.“

Het goud was voor de Deense Young Rider Cathrine Dufour met Atterupgaards Cassidy (v.Caprimond). ‘Werelds gereden’, vond Tineke Bartels heel sportief. Het brons ging naar de Duitse Juliette Piotrowski, een dag eerder nog goed voor zilver. Met haar reserve-paard Sir Diamond (Sandro Hit), haar toppaard was kort voor het EK kreupel, moest ze nu Kooyman voor zich dulden.

Ook Tineke Bartels was bijzonder trots op Kooyman, die als stalruiter bij Academy Bartels werkt en traint. “We gaan een plekje zoeken voor de medailles van Stef, want ze heeft het hier super gedaan. Jammer dat zowel Anne Meulendijks als Rosalie Mol fouten op hun conto kregen, maar de paarden waren wat moe en het waren spannende dagen.”

Anne Meulendijks was goed te spreken over haar President’s Avanti (v. United). “Hij was echt wat moe, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Hij heeft hard gewerkt voor mij. Ook de kür op filmmuziek gemaakt door Monterie, was gloednieuw. Maar ik had vooraf getekend voor de resultaten die we hier geboekt hebben.”

Rosalie Mol en haar Legend (v.Likoto xx) plaatste zich als derde Nederlandse combinatie voor de kür. Mol: “Legend stond er mooi aan, maar door spanning waren er teveel foutjes. Ik ben erg tevreden over mijn rijden op de EK waar ik als reserve naar toe ging.”

Ook Tineke Bartels keert als bondscoach tevreden huiswaarts: “We hebben laten zien dat onze jeugd op Europees niveau een woordje mee spreekt.”

Uitslag EK-kür Young Riders
1. Cathrine Dufour(DEN), Atterupgaards Cassidy, 83.500%;
2. STEPHANIE KOOYMAN (NED), WINSTON, 79.425%;
3. En brons Juliette Piotrowski (GER), Sir Diamond, 76.425%;
10. Anne Meulendijks (NED), Presidents MDH Avanti, 71.350%;
13. Rosalie Mol (NED), Legend, 69.950%.

Afwezig

Re: Zilveren kür van Young Rider Stephanie Kooyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:31

Topper is het! :):)

Trudy_dJ

Re: Zilveren kür van Young Rider Stephanie Kooyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 07:50

Zijn de kuren nog ergens terug te zien, ben namelijk wel heeeeel benieuwd!!