EK Junioren: Goede küren, geen medailles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

EK Junioren: Goede küren, geen medailles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 18:09

www.knhs.nl

Een gemêleerd juniorengezelschap ging op jacht naar de EK-medailles, die er op de laatste dag in de kür te verdienen vielen. Helaas ging het eremetaal aan de Nederlandse junioren neuzen voorbij. Jasmien de Koeyer was met haar Take it Easy op de vijfde plaats de beste Nederlandse.

Het goud ging net als gisteren naar de Duitse Johanne Pauline von Danwitz, die met de geroutineerde Habitus (v.Hohenstein) de kur afsloot met 81.075%. Het zilver was voor de Duitse juniore Anna-Christina Abbelen, die Fuerst on Tour (v.Furst Heinrich) reed. De Noorse Alexandra Gamlemshau Andresen was met haar Belamour goed voor de bronzen medaille.

“We hebben ons laten zien op dit EK en ik kan niet anders dan tevreden zijn met de prestaties. Een zilveren teammedaille en individueel brons voor Jeanine Nekeman dat zijn op dit niveau goede resultaten”, laat Tineke Bartels weten.

Jasmien de Koeyer was heel blij met de door haar veroverde kurticket. De amazone en haar Take it Easy (v.Florestan I) gingen er helemaal voor. “Ik heb een nieuwe kur, die ik nog maar 3 of 4 keer heb kunnen oefenen. In de eerste versie was de galopmuziek wat hectisch voor mijn paard, dus heeft Charles Monterie de muziek aangepast. En dat is prima gelukt. Ik heb heerlijk gereden. We kunnen tevreden naar huis. Een beetje spijtig is dat ik in de landenproef nog niet helemaal uit de verf kwam, dat had veel beter gekund, maar ja we hebben weer veel bijgeleerd, het was per slot onze eerste EK en dan direct al bij de beste junioren in Europa, dat is geen slecht begin”, concludeert Jasmien de Koeyer.

“De proef was foutloos, de galop misschien ietsje flauw”, aldus coach Tineke Bartels. Ook Jeanine Nieuwenhuis was tevreden over Hexagons Baldacci (v.Havidoff) en hun gezamenlijke kür-optreden: “Ik heb geen eigen kür maar deze, gemaakt door Ali Schoneberg, past ons goed. Ik vind ‘m heel stoer.”

“Ja, de kür van Jeanine zag er fris en opgewekt uit. In de individuele proef was er brons voor Jeanine Nekeman met haar imponerende Vlingh (v.Flemmingh) in de kür reed het paar naar de negende plaats. Net als Jasmien de Koeyer was het voor Jeanine Nekeman de eerste kennismaking met een EK. “Ik had veel zin in de kür, die is nog gloednieuw. Charles Monterie heeft ‘m gemaakt. De muziek heeft een sprookjesachtige sfeer, die ons goed past. Jammer dat de wissels mislukte en ja dan zakt je gelijk een heel eind in het klassement. En Vlingh was wel wat moe, dat kon ik wel merken. Het niveau is hier zo hoog. Maar ik ben zo blij met mijn plakken dat had ik niet verwacht. Ik rijd pas een jaar juniorenwedstrijden en dan al op mijn eerste EK allemaal PR’s rijden, geweldig”, blikt een blije Nekeman terug.

Uitslag EK kur junioren
1. Johanne Pauline von Danwitz (GER), Habitus, 81.075;
2. Anna-Christina Abbelen (GER), Fuerst on Tour, 79.375%;
3. Alexandra Gamlemshau Andresen (NOR), Belamour, 78.300%.
5. Jasmien de Koeyer (NED), Take it Easy, 75.500%
6. Jeanine Nieuwenhuis(NED), Hexagons Baldacci, 75.475%
9. Jeanine Nekeman (NED), Vlingh, 74.125%.