Nick Skelton en Big Star, de winnaars van de GP van Aken, komen niet aan de start van het EK springen eind augustus in het Deense Herning. Dat laat Horse and Hound weten via de Britse federatie. Er is uitgebreid overleg geweest tussen ruiter, eigenaars en chef d’equipe, maar uiteindelijk is besloten deze topcombinatie te sparen met het oog op de Olympische Spelen in Rio 2016. Wel erbij in het team zijn Sanctos vh Gravenhof (Quasimodo vd Molendreef) (foto) en Cella vh Roosakker (Cento) onder de gouden Olympiërs Scott Brash en Ben Maher. Dit duo wordt aangevuld met William Funnell ([***] Congo), Robert Whitaker (Voila) en Michael Whitaker (Viking).
Ik ben natuurlijk geen expert, maar... sparen voor de OS van 2016? Maakt het echt zoveel uit of je een paar wedstrijden meer of minder rijdt twee jaar (!) daarvoor? (afgezien van een paar meer kansen dat het paard een been breekt natuurlijk).
Nou ja, in elk geval erg jammer dat ze niet meedoen, super paar, IMHO.
Och, die heeft zijn portemonnee al gevuld in Aachen!
Ik zou ook thuisblijven.
Dallista
Geplaatst: 13-07-13 13:23
eenitraM schreef:
Och, die heeft zijn portemonnee al gevuld in Aachen!
Ik zou ook thuisblijven.
Oh, ja, da's natuurlijk ook nog eens zo... en was er niet die nieuwe Grand Slam, dat als je Aken, en nog twee specifieke wedstrijden wint, je een mega premie er bovenop krijgt? Best mogelijk dat hij dan daarvoor gaat.