Junioren-amazones halen zilver binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Junioren-amazones halen zilver binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:18

http://www.knhs.nl

Op de eerste dag van het EK voor junioren hadden het Duitse junioren kwartet al een voorsprong genomen op de Nederlandse concurrenten zodat het op de tweede dag geen verrassing was dat het goud naar de Duitse junioren ging. Op geringe afstand volgde Nederland, die met Dana van Lierop en Jeanine Nekeman de basis voor een medaille legden. Op de beslissende dag maakten Jasmien de Koeyer en Jeanine Nieuwenhuis het zilveren karwei af. De Deense equipe snoepte het brons af van de Oostenrijkse junioren, die op de eerste dag derde stonden.

Juniore Jasmien de Koeyer en haar TC Take it Easy (v.Florestan) stonden als eerste om 08.00 uur op de startlijst. “Ik ben wel tevreden met mijn score van 69.054%. Het ging tijdens het losrijden al fijn en de proef zelf liep op wat kleine foutjes na, zoals bij het wat rommelige binnenrijden best goed. Ik had zelf gekozen als derde te starten. Het is mijn eerste EK en ik wilde niet de druk om als laatste teamamazone te moeten rijden. Voor zo’n eerste EK is het beter met wat minder spanning te kunnen rijden. En dat lukte want ook TC Take it Easy is heel ontspannen”, reageert de Koeyer.

Jeanine Nieuwenhuis en haar Hexagons Balducci (v.Havidoff) reden als laatste teamlid de Franse ring in. “Ik voelde geen extra druk als laatste te rijden. Balducci stond er scherp aan. Het ging super goed. Ik baalde wel van de twee grote fouten, die ik maakte. Ik ben zeker tevreden met 70.730%”, concludeerde de Zeeuwse amazone.

Coach Tineke Bartels: “Jasmien de Koeyer maakte helaas wat te veel foutjes anders had ook zij dik boven de 70 procent gehaald. Ze waren super in vorm. Vorig jaar heeft Jeanine Nieuwenhuis met Hexagons Balducci al op het EK gereden. Ze reed een frisse proef, leuk om naar te kijken. Jammer van fout de in 2-en gesprongen wissel’.

Tineke Bartels is goed te spreken over de zilveren medaille: “Ik ben wel blij met ons zilver. Toch hadden we meer concurrentie verwacht. Je wil elk jaar weer gaan voor het hoogste. Daar slaagden we vorige jaar in, maar de Duitse junioren hebben weer een ijzersterk en ervaren team, die hier allemaal boven de 70 procent reden. Als je naar onze junioren kijkt zat alleen Jeanine Nieuwenhuis vorig jaar met hetzelfde paard in het gouden team. Dana van Lierop, vorig jaar goed voor twee keer goud, moest het nu doen met de jonge Sting, die nog niet zo ervaren is. Jeanine Nekeman en Jasmien de Koeyer debuteerden, waarbij met name Jeanine Nekeman op het juiste moment wist te pieken. Maar ik ben zeker tevreden met ‘mijn’ junioren”.

EK junioren Uitslag Landenwedstrijd:
Goud Duitsland (217.233);
Zilver Nederland (Dana van Lierop, Jeanine Nekeman, Jeanine Nieuwenhuis en Jasmien de Koeyer) (212.325);
Vrons Denemarken (206.595).

FloortjeM

Re: Junioren-amazones halen zilver binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:20

Jeannes paard heet Baldacci, zoals de auteur. Verder: complimenten meiden!