Brits EK team bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Brits EK team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:13

Facebook Classic Dressage
Ingezonden en geschreven door Bokker Bomba

Vandaag is het Britse dressuurteam dat wordt uitgezonden naar de Europese kampioenschappen in Herning (Denemarken), die worden gehouden van 21 t/m 25 augustus, bekend gemaakt.

Het team bestaat uit:

Charlotte Dujardin met Valegro
Michael Eilberg met Half Moon Delphi
Carl Hester met Uthopia
Laura Tomlinson met Mistral Hojris.

Gareth Hughes en DV Stenkjers Nadonna is genomineerd als reserveruiter voor Michael Eilberg en Laura Tomlinson. Uthopia is geselecteerd als reservepaard voor Charlotte, Fine Time en Dances with Wolves als reservepaarden voor Carl.

Laura01234

Re: Brits EK team bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:41

Dus wat nou als valegro komt uit te vallen.. Dan kan Uthopia toch niet 2x starten? Neemt Carl Hester dan een van zijn reserve paarden?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:46

Laura01234 schreef:
Dus wat nou als valegro komt uit te vallen.. Dan kan Uthopia toch niet 2x starten? Neemt Carl Hester dan een van zijn reserve paarden?

Carl heeft 2 reservepaarden, dus als Valegro uitvalt gaat Charlotte op Uthopia en Carl op een reservepaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:49

Dacht dat Carl Uthopia niet meer reed? Niet dat ik het erg vind dat ie 'm weer start hoor maar snap het even niet meer :))

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:51

En Mistral Hojris was toch met pensioen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:54

Laura treedt misschien voor de laatste keer op nu met Mistral :) In Hagen heeft hij bewezen dat hij het nog aan kon!

En weet niet hoe het precies zit met Carl, maar hij wilde het publiek nog een keer laten genieten van de dansende paarden!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:25

als je maar vaak genoeg roept laatste keer
dan start je tot grote verrassing iedere keer lekker toch weer( Mistral 'Hjorus')

van mij mag ze meedoen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:44

purkie schreef:
als je maar vaak genoeg roept laatste keer
dan start je tot grote verrassing iedere keer lekker toch weer( Mistral 'Hjorus')

van mij mag ze meedoen.

Ze heeft helemaal nooit geroepen "laatste keer". Ze heeft gezegd dat hij dit jaar met pensioen gaat (moet gaan, gezien zijn leeftijd) en dat ze onmiddellijk met hem stopt als hij niet meer goed aanvoelt. Carl daarentegen had al afscheid genomen met Uthopia, omdat hij hem van de rechter niet meer mocht rijden in het buitenland. Iets met discussie over wie de eigenaar is. Misschien is dat nu opgelost.

In ieder geval een heel sterk team.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:49

Hermelientje schreef:
Ze heeft helemaal nooit geroepen "laatste keer". Ze heeft gezegd dat hij dit jaar met pensioen gaat (moet gaan, gezien zijn leeftijd) en dat ze onmiddellijk met hem stopt als hij niet meer goed aanvoelt. Carl daarentegen had al afscheid genomen met Uthopia, omdat hij hem van de rechter niet meer mocht rijden in het buitenland. Iets met discussie over wie de eigenaar is. Misschien is dat nu opgelost.

In ieder geval een heel sterk team.

In ieder geval spreekt hier een fan. Dat is mooi.
Ik zou nu een ander de kans geven zich internationaal te tonen en bewijzen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:08

Ach, het gaat er toch om dat het meest sterke team gaat.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:13

vur schreef:

Dat zou je i.d.d zeggen maar in de Kür klinkt ook toekomstmuziek.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:50

Ik volg het niet helemaal meer met het paardenverhaal van Carl maar fijn dat hij Uthopia kan rijden. Wordt weer lekker spannend!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:33

purkie schreef:
vur schreef:

Dat zou je i.d.d zeggen maar in de Kür klinkt ook toekomstmuziek.

Ben het eens met Vur, naar de Europese kampioenschappen stuur je het sterkste team. Voor zover ik op de hoogte ben is er op dit moment in Engeland geen nieuwe combinatie die de scores van Laura en Mistral Hojris kan evenaren. Met Laura zijn ze zo goed als verzekerd van hoge scores, plus dat ze individueel ook een kans maakt op een medaille.
Er zijn voor nieuwe combinaties genoeg andere internationale wedstrijden om zich te bewijzen. Hebben ze bewezen internationaal bij de top te horen, dan maken ze een kans op een plekje in het team.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:32

Bomba schreef:
Ben het eens met Vur, naar de Europese kampioenschappen stuur je het sterkste team. Voor zover ik op de hoogte ben is er op dit moment in Engeland geen nieuwe combinatie die de scores van Laura en Mistral Hojris kan evenaren. Met Laura zijn ze zo goed als verzekerd van hoge scores, plus dat ze individueel ook een kans maakt op een medaille.
Er zijn voor nieuwe combinaties genoeg andere internationale wedstrijden om zich te bewijzen. Hebben ze bewezen internationaal bij de top te horen, dan maken ze een kans op een plekje in het team.

Ja zo denkt menigeen erover Bomba, ik zie het paard Mistral gewoon liever nu al in de wei lopen. Het is hem gegund.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:51

karijn schreef:
Ik volg het niet helemaal meer met het paardenverhaal van Carl maar fijn dat hij Uthopia kan rijden. Wordt weer lekker spannend!

Ik heb begrepen uit het Engelse kamp dat hiervoor gekozen is om meer kans te maken als team. Zover ik nu weet is dit een eenmalige combinatie alleen voor t EK.

bokkie073

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:38

Is dat de terugkeer van Uthopia?

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:31

bokkie073 schreef:
Is dat de terugkeer van Uthopia?

Nee, maar wel de terugkeer (eenmalig) van Carl Hester met Uthopia

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 18:20

Uitzondering op de regel dus. Doet niets af aan het feit dat het een fijne combinatie is om naar te kijken.