Een grote stoet van paarden en ruiters rijdt zaterdag 13 juli over de parallelweg van de N210 richting Krimpen om de plannen voor ruiterpaden in de Krimpenerwaard kracht bij te zetten.
De ruiters vinden dat er te weinig ruiterpaden in de omgeving zijn.
Monique Diemers: “Er zijn echt heel veel paarden in deze regio en we mogen nergens rijden. Voor alle sporten zijn er alle faciliteiten, maar voor ruiters en aanspanningen is er niets. We moeten overal tussendoor en altijd rijden we in weg van bijvoorbeeld racefietsen. Die hebben een hekel aan ons. We zijn het ondergeschoven kindje. Normaal gesproken moeten we op de weg kunnen rijden, maar dat is niet veilig dus dan ga je op fietspaden en wandelpaden. Het blijven niet wenselijke situaties.“
“Recreatieschappen zijn nu bezig om te kijken of er ruiterroutes kunnen komen in de Krimpenerwaard. Het gaat om het Loetbos, Crimpenerhout en het Beijerse. Gekeken wordt wat mogelijk is en hoeveel geld er op tafel kan komen. In het kader daarvan zou het fijn zijn om zichtbaar te maken dat het om een hele grote groep paarden en mensen gaat.”
Monique rijdt bij Stal Nobel aan de Tiendweg West in Lekkerkerk. “Daar moet je altijd overheen om ergens te komen en daar wordt gewoon hard gereden. Voor ruiter en paard is het belangrijk om op een veilige plek je hobby uit te kunnen oefenen. En een ruiterpad hoeft niet zo moeilijk te zijn, want met een strook zand naast een fietspad ben je al een heel eind.”
Helemaal top dat dit georganiseerd wordt! Zelf kom ik ook uit deze regio en er zijn hier dagen (zoals rondom het hooien) dat ik het bewust vermijd om de weg op te gaan. Het zou echt ideaal zijn als wij ook eens een ontspannen buitenritje kunnen maken op hiervoor bestemde paden.
al zo lang worden er verzoeken ingediend, en al zo lang worden deze zonder blikken of blozen afgewezen.. het wordt eens tijd dat de grote groep paarden liefhebbers in de krimpenerwaard ook eens mogen gaan recreëren op daarvoor aangelegde paden. alle weggebruikers en recreanten blij.
duikpaardje
Geplaatst: 11-07-13 16:06
Er is ook al een handtekeningen aktie geweest en aangboden met daarbij een gesprek met de gemeente dus het is volop in beweging ! ! Er zitten hier twee maneges en een groot aantal pensionstallen in de buurt en veel recreatiegebied maar geen ruiterpaden.
mosyl
Geplaatst: 11-07-13 16:29
Jullie zijn nog allemaal van harte welkom om zo ons verzoek kracht bij te zetten! We vertrekken om 10 uur bij de Loet, Lekkerkerk en rijden stapvoets naar de Surfplas, Krimpen aan de IJssel. Dit duurt ongeveer een uur. Daar hebben we even pauze en daarna gaan we weer dezelfde weg terug. Ik vermoed dat we rond 13 uur weer terug zijn bij de Loet.
Het is ook mogelijk om maar een gedeelte van de route mee te rijden. Onder de man, voor de wagen of aan de hand alles, iedereen is welkom!
Wij hebben geen ruiterpaden.... Denk ook niet dat we ze ooit krijgen
AaronYve
Geplaatst: 11-07-13 16:30
Helaas niet in mijn omgeving maar wens jullie veel succes toe. Hopelijk heeft het toch effect en gaan ze er iets mee doen. Top initiatief!
Shaar
Geplaatst: 11-07-13 20:48
Hey Monique, ik kan er helaas zaterdag niet bij zijn zaterdag, maar ik vind dat je super goed bezig bent en ik hoop op een flinke stoet! Gr Sharina
cellibelli
Geplaatst: 11-07-13 21:51
Echt een super actie Had heel graag mee willen rijden met Surcas maar helaas geen vervoer richting Lekkerkerk Heel veel rijplezier zaterdag groetjes cellibelli
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.
Top actie, als mijn paard rustig zou zijn in een grote koppel dan had ik mee gereden maar helaas, ik wordt dan waarschijnlijk een gevaar voor iedereen Heel veel succes en steunen zal ik jullie altijd!
Er zijn niet zoveel paarden geweest als ik gehoopt had (tussen de 50 en de 100) maar we waren toch met 30 paarden. Waaronder een aantal aanspanningen, een paar shetlanders, een trekpaard en een Shire! Er was echt veel belangstelling vd pers. Ik denk dat WIJ ons best hebben gedaan....
Er zijn niet zoveel paarden geweest als ik gehoopt had (tussen de 50 en de 100) maar we waren toch met 30 paarden. Waaronder een aantal aanspanningen, een paar shetlanders, een trekpaard en een Shire! Er was echt veel belangstelling vd pers. Ik denk dat WIJ ons best hebben gedaan....