Alexandra Barbançon klaar voor het grote werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Alexandra Barbançon klaar voor het grote werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:45

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

De zeventienjarige Spaanse Alexandra Barbançon is klaar voor het grote werk en wil dit jaar nog de overstap maken naar Grand Prix niveau (voor onder de 25 jaar). De overgang heeft zij gepland met haar nieuwste aanwinst, de dertienjarige Oldenburgse ruin Don Lorean (v. Don Larino). Naast Don Lorean heeft Barbançon ook de beschikking over de kwpner Webbe (v. Jazz), welke ook bijna klaar is voor de Grand Prix, en Mr. Q. Mr. Q is het doorgewinterde Grand Prix paard waarvan Barbançon veel geleerd heeft.

Barbançon zal dit jaar niet meedoen aan de Europese Young Riders kampioenschappen. Samen met haar nieuwe coach Andreas Helstrand wil zij zich klaarmaken voor de Grand Prix. Don Lorean was voorheen in eigendom van de Britse Fiona Bigwood.

Volgens Barbançon klikte het tussen Don Lerean en haar vanaf het begin. “De eerste keer dat ik Don Lorean probeerde heb ik de meeste Grand Prix oefeningen geprobeerd. Ik begreep hem snel en het voelde vertrouwd genoeg om het een en ander uit te proberen. Doni heeft veel ervaring en weet wat er van hem wordt verwacht. Hij is sensibel genoeg."

Alexandra Barbançon is de ‘kleine’ zus van de negentienjarige Morgan Barbançon, die vorig jaar op de Olympische Spelen debuteerde met de goedgekeurde KWPN-hengst Painted Black (v. Gribaldi). Alexandra is trots op de prestaties van haar zus. Hoewel ze nog vier jaar op Young Riders niveau uit mag komen wil ze toch de overgang maken naar de Grand Prix.

“Doni is daar het perfecte paard voor. Mijn familie en ikzelf willen geen tijd verspillen. Als de paarden er klaar voor zijn, dan is het beter om ze direct uit te brengen. Ik kijk ernaar uit om op dat niveau te acteren. Met Doni is het rijden gewoon leuk!” Toch maakt Barbançon wel een pas op de plaats. “Alles gaat nu best vlug. Ik zou liegen als ik nooit meer Young Riders zal rijden. We zien wel wat de toekomst brengt.”

Over de tienjarige Webbe zegt ze: ”Hij heeft talent voor de Grand Prix en het zou wel een prestatie zijn om hem ook op Grand Prix niveau (voor onder de 25 jaar) uit te brengen. Ik heb hem sinds hij zes jaar oud was. Hij kon nog niet veel. We hebben een lange weg afgelegd en ik kijk uit naar de toekomst.”

De zussen Barbançon hebben beiden dit jaar hun schoolexamen gedaan. De komende zomerperiode wonen zij bij Andreas Helgstrand op zijn ruitersportcentrum. “Andreas heeft een gastenverblijf dat dichtbij de paarden staat.”

Afwezig

Re: Alexandra Barbançon klaar voor het grote werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:48

Morgan is geloof ik al ouder dan 19!

Bybo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:56

klopt, Morgan is 21 ;-)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:59

Tjoh, toch wel respectabel. Op zo'n jonge leeftijd al zoveel presteren! En dan ook nog eens je schoolexamen halen. Kost een hoop tijd allemaal.