KWPN opent Paardendatabase voor leden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KWPN opent Paardendatabase voor leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 22:23

www.kwpn.nl

Het selfserviceportaal van het KWPN is vanaf vandaag een belangrijke functionaliteit rijker. Leden kunnen via MIJN KWPN navigeren in de hele paardendatabase van het KWPN. De webservice ‘KWPN Database’ geeft de mogelijk om op basis van (sport)naam, afstamming en levens- of chipnummer bij het KWPN geregistreerde paarden te vinden. Een unieke tool die unieke informatie verschaft over moederlijnen, nakomelingen en genetische profielen.

Leden van het KWPN krijgen exclusief toegang tot de KWPN Paardendatabase. In het selfserviceportaal MIJN KWPN is het bovendien mogelijk om uitgebreide gegevens over uw eigen paarden en fokproducten in te zien.

De gegevens van de fokker en geregistreerde(n) worden niet automatisch weergegeven bij de algemene gegevens over een paard in de database. Hier moet de betreffende fokker of geregistreerde zelf toestemming voor geven, dit kan via MIJN Paarden en MIJN Fokproducten in het stamboekportaal.

NatasjavE

Re: KWPN opent Paardendatabase voor leden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 05:15

Ziet er mooi uit.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 05:20

Leuk heb net even gekeken. Jammer dat niet alle sport standen correct staan. Maar zeer zeker leuk!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:59

Hartstikke leuk! *\o/*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:13

Klinkt leuk! Ga vanavond eens kijken :)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:20

Is dit niet hetzelfde als horsetelex / paardenfokken?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:29

Kon niet wachten, dus heb al gekeken :o Heel fijn! Doet me denken aan Horsetelex inderdaad, maar ik vind de site van het KWPN fijner :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:52

Horsetelex is echter voor iedereen beschikbaar en die van het kwpn is enkel voor leden toegankelijk. Niet echt handig voor mensen met merries uit een ander stamboek waarvan de zonen bij het een ander stamboek zijn gekeurd maar waarvan de veulens ingeschreven zijn bij het kwpn. Die kunnen dus een hoop nakomelingen van die hengsten niet vinden.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:02

petraaken schreef:
Horsetelex is echter voor iedereen beschikbaar en die van het kwpn is enkel voor leden toegankelijk. Niet echt handig voor mensen met merries uit een ander stamboek waarvan de zonen bij het een ander stamboek zijn gekeurd maar waarvan de veulens ingeschreven zijn bij het kwpn. Die kunnen dus een hoop nakomelingen van die hengsten niet vinden.

Helemaal mee eens, het gaat erom dat de informatie zo volledig mogelijk ergens te vinden is. Ik vindt sowieso dat de website voor niet KWPN leden weinig toe te voegen heeft. Vroeger kon je ook de fokwaarden van de hengsten bekijken, nu moet je daar ook lid voor zijn. Erg jammer want lidmaatschap is ook niet goedkoop.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:05

muc schreef:
petraaken schreef:

Helemaal mee eens, het gaat erom dat de informatie zo volledig mogelijk ergens te vinden is. Ik vindt sowieso dat de website voor niet KWPN leden weinig toe te voegen heeft. Vroeger kon je ook de fokwaarden van de hengsten bekijken, nu moet je daar ook lid voor zijn. Erg jammer want lidmaatschap is ook niet goedkoop.

Lidmaatschap is 100 euro, valt toch wel mee?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:08

Vind het niet echt handig, inderdaad je moet al lid zijn en anders zie je niet alle informatie, vind ik Horse telex beter :) En xMercury, voor sommige is 100 euro wel veel ! :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:09

_Alarm_wlkp schreef:
Vind het niet echt handig, inderdaad je moet al lid zijn en anders zie je niet alle informatie, vind ik Horse telex beter :) En xMercury, voor sommige is 100 euro wel veel ! :)

Ja zeg, voor mij is 100 euro ook veel hoor. Maar je krijgt ook iedere maand een tijdschrift binnen van het KWPN en dat is dan wel weer wel heel leuk. Er zitten ook meerdere voordelen aan!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:36

Ik was voorheen wel lid maar vindt dat je voor €100,- weinig krijgt. Inderdaad IDS en je kan dan tegenwoordig op de website bepaalde gegevens vinden. En IDS krijg je "verplicht". Als ik lid zou kunnen worden voor +/- €25.- per jaar zonder IDS zou het ook prima zijn. Maar ik snap ook wel dat dat persoonlijk is en waarschijnlijk iedereen een andere mening heeft over dit soort dingen.

On topic: zo als ik de database lees van KWPN begrijp ik niet goed de toegevoegde waarde ten opzicht van Horsetelex (wat aardig internationaal wordt gebruikt en ook door alle stamboeken etc.) maar misschien heb ik het mis want ik kan niet bij de KWPN database kijken ;-)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:38

Je hebt gelijk. Het voegt weinig toe als je je paard niet dekt of aanbiedt op keuringen!

Ik vind dat het op de KWPN net wat preciezer staat allemaal. Bij mijn eigen paard in ieder geval wel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:01

100 euro voor toegang tot een website is teveel.
Lidmaatschap van KWPN heeft alleen bij registratie van veulens en bij deelname aan het keuringscircus nut. Nergens anders voor.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:21

Ik vind het superhandig en voor mij als KWPN-lid en fokker haal ik er veel meer informatie uit dan op Horsetelex, dat niet altijd compleet is. Lang niet iedere fokker vult dat in.
Nakomelingen van andere stamboeken vind je uiteraard niet in de KWPN database. Op dat vlak is Horsetelex handiger.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:37

Welke 'veel meer informatie' doel jij dan op, Yvonne?
Is het niet gewoon een kwestie van de merrielijn waarmee je fokt goed kennen? Dan heeft zo'n database toch geen significante toegevoegde waarde meer?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:50

Door die database leer je de merrielijn op een makkelijke manier nog beter kennen.
Ik heb bijna drie jaar geleden twee merrieveulens gekocht en uiteraard wist ik al het een en ander van de merrielijn. Ik wist bijvoorbeeld al dat de moeder van 1 van de veulens 14 nakomelingen heeft. Die staan nu ook allemaal op het overzicht van het KWPN. Bij Horsetelex staan er maar 7.
Maar bijvoorbeeld het genetisch profiel van die merrie had ik nog nooit gezien. Ook staan er in het lijstje 'prestaties moederlijn' meer paarden dan ik kende. Altijd handig om te weten :D

Edit: Je kunt ook alle punten zien van bv IBOP, stamboekkeuring etc.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:07

O dat klinkt allemaal wel handig.
Volgend jaar ben ik weer lid - noodgedwongen ivm verwacht veulen - zal dan zelf ook wel even een kijkje nemen :D

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:35

Ik moet ook weer lid worden, moet een papier (paard) laten overschrijven op mijn naam. Ben benieuwd naar de database van KWPN :-) Het meest ideaal zou zijn als B.v KWPN en andere stamboeken alle gegevens samenvoegen zou in b.v. Horsetelex.... Dromen mag toch? ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:50

Voor Horsetelex zou dat wel ideaal zijn, ja :+ Die verdienen eraan := :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:51

Ik ben ook benieuwd naar deze database.. nu nog zien in te loggen ;)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:13

Ziet er goed uit! En betrouwbare info!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:41

Ziet er erg goed uit.
Vind het fijner dan horsetelex. Het is wat uitgebreider.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 01:10

Voor KWPN geregistreerde paarden is dit zeker een toevoeging. Waar ik info over een paard niet op Horsetelex kon vinden, heb ik het betreffende paard en het lijntje wel kunnen vinden op KWPN.
Voor mij zeker een uitkomst. :)