Tijdens de selectiewedstrijd voor het KNHS Subli-kampioenschap voor jonge dressuurpaarden tijdens het concours in Kootwijk was Marie-Jose Timmermans met de vierjarige El Diable (Zenon x Krack C) de topscoorder met 83,60%. Ook de zusjes Chantal en Jessica Nijpjes gingen ieder met een eerste prijs naar huis.
Tijdens de Subtop wedstrijd op het terrein van Gert van den Hoorn werd een selectie verreden voor het KNHS-Subli Kampioenschap voor jonge dressuurpaarden. Er kwamen 16 deelnemers aan de start bij de vierjarigen, welke beoordeeld werden door Johan Hamminga en Peter Bonhof. “We hadden een nette groep vierjarigen die optimaal voorgesteld konden worden op deze mooie wedstrijd”. Marie-Jose Timmermans reed de grootramige El Diable. Deze ruin heeft een goed dressuurmodel en beweegt met een goede tact. Marie-Jose reed een sympathieke proef, waar we met plezier naar gekeken hebben”, aldus Hamming.
De tweede prijs was voor Siegi (v.Sieger Hit), die voorgesteld werd door Mark van Donk, en een totaal van 77,20% behaalde. Hamminga: “Siegi is een hoogbenig paard met veel kwaliteit in de beweging en een mooie zelfhouding, maar zou nog iets aan kracht moeten winnen.”
De derde prijs was voor Edessa (v.Ampère) met Elizaveta Orekhova in het zadel. De functionele en over veel balans beschikkende Ampere-dochter behaalde 73,80%. Laura Zwart behaalde met Lumen Express (v.Vivaldi) een totaal van 72,40% en een vierde prijs.
De vijfjarige paarden werden beoordeeld door Monica Drohm en Willemien Blanken. Zij zetten de Stedinger-nakomeling Sambucco aan kop. Jessica Nijpjes reed Sambucca naar 75,80%. Plaats twee werd ingenomen door Britt Bos met Dulong BH (v.Westenwind) met een score van 74,60% gevolgd Jimmy (v.Jazz Rubin) en Kim Koops met 74,20%
Checavara N stond opnieuw aan kop. De Rubiquil-zoon behaalde samen met Chantal Nijpjes 78,20%. Hamminga ligt de score toe: “Checavara N is e een heel stabiel paard met drie goede gangen, die soms nog iets lichtvoetiger mag zijn. Het was jammer dat er wat kleine foutjes in de proef ontstonden.”
Femke Beljon scoorde 76,60% met Charmante (v.Flemmingh) en mocht de tweede prijs in ontvangst nemen. Hamminga: “Charmante beschikt over een hele mooie zelfhouding en veel elegantie, maar zou nog wat aan ervaring moeten winnen”
4-jarigen: 1.El Diable (v.Zenon) – Marie-Jose Timmermans - 83,60% 2.Siegi (v.Sieger Hit) – Mark van de Donk – 77,20% 3.Edessa (v.Ampère) – Elizaveta Orekhova – 73,80% 4.Lumen Express (v.Vivaldi) – Laura Zwart – 72,40%
Volgens mij klopt die score niet Het moet 78,2 zijn haha
Caelum
Geplaatst: 01-07-13 14:29
xMercury schreef:
Skyliner schreef:
89.40%
Nu ben ik jaloers
Ik dacht eerlijk gezegd al dat het onmogelijk was, dan heb je gemiddeld een 9 voor alles.
Savannah91
Geplaatst: 01-07-13 14:43
xMercury schreef:
Skyliner schreef:
89.40%
Nu ben ik jaloers
Het moet inderdaad 78.2% zijn, maar vergeet niet dat deze proeven anders worden beoordeeld dan op een normale wedstrijd. De zesjarigen lopen dan wel een proef op Z2 niveau, maar zij worden beoordeeld op de punten stap, draf, galop, rechtgerichtheid, vermogen tot schakelen/verzamelen en geschiktheid als dressuurpaard. De ruiter wordt beoordeeld op houding & zit, rijvaardigheid/effect van de hulpen en proefgerichte onderdelen.
Suzanne F.
Geplaatst: 01-07-13 15:15
Gaaf!! Heet hij niet El Diablo met een o trouwens?