Amerikanen mogen weer paarden slachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Amerikanen mogen weer paarden slachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 12:27

www.anp.nl
Aangeleverd door NatassJa, waarvoor onze dank.

Het slachten van paarden voor consumptie wordt weer mogelijk in de Verenigde Staten. Het Ministerie van Landbouw heeft vrijdag toestemming gegeven voor de heropening van een slachthuis voor paarden.
In 2006 werd de paardenslacht verboden, omdat de inspectiedienst USDA geen geld meer mocht uitgeven aan inspecties bij paardenslachterijen. Dat betekende dat de slachthuizen illegaal werden. De begroting van USDA verliep in 2011, zonder dat er opnieuw een inspectieverbod werd opgelegd. Daardoor moet de USDA volgens de wet de paardenslacht weer toestaan.
Het vlees mag ook nu niet voor consumptie worden verkocht, maar mag wel worden geëxporteerd. Het Amerikaanse Congres heeft inmiddels een wet in voorbereiding die de paardenslacht helemaal moet verbieden. Toch hebben drie slachthuizen toestemming gevraagd om te heropenen.

EvaC

Re: Amerikanen mogen weer paarden slachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:09

Waarom willen ze het slachten volledig verbieden? Het lijkt me dat het voorlopig een gouden business zal zijn voor de heropende slachthuizen omdat er nu zo'n overschot aan paarden is daar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:12

Wat fijn, hopelijk perkt dit de rampzalige transporten naar Mexico en het verwaarlozen van paarden tot hongersdood in.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:18

Toch raar dat een land, waar veel mensen voor de hobby jagen, het doden van paarden wil verbieden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:39

Ze zijn wel hypocriet daar inderdaad.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:11

Nou da's een understatement! Ik begrijp het ook niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:55

Ja, rare mentaliteit daar, die Amerikanen. Zoveel mooie dieren afschieten en afslachten en grove mishandelingen van de dieren in rodeosport en gangenpaardensport.

En dan niet paarden willen slachten???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:36

Hopelijk gaat de situatie daar dan nu bijtrekken, en worden er minder paarden gewoon losgegooid.

Over de misstanden in de sport ga ik hier niet uitwijden...sommige mensen hebben daar een mening over die niet helemaal conform de waarheid is. Excessen heb je in de paardensport overal, hoef je niet de grote plas over, maar dat zijn gelukkig uitzonderingen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:10

Dus wel slachten maar niet mogen verkopen, waarom niet? Omdat er nog steeds geen inspecties gehouden zullen worden ondanks heropening?

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:22

Amerika...
Het land waar een kleuter per ongeluk een klasgenootje dood schiet omdat hij een vuurwapen mee heeft genomen, verbied het slachten van paarden??
Ze kunnen beter investeren in een wet waar regels in staan over de slachting en de verwerking dan of het wel of niet mag.

Ik eet uit principe geen paardenvlees, maar het schijnt gezonder te zijn dan het meeste consumptievlees

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:45

Blijkbaar zijn weinig mensen hier op de hoogte waarom het paarden slachten in 1e instantie verboden werd.......
Het eeuwige commentaar op de Amerikanen wordt ik ook doodziek van, de mensen met de grootste mond over "de Amerikanen" zijn er nog nooit geweest en zouden misschien eens wat beter moeten rondkijken op hun eigen continent, want "de Europeanen" doen ook genoeg dingen die niet door de beugel kunnen, het slachten, houden en gebruik/ misbruik van dieren ( en mensen ) in het algemeen is ook in Europa aan zeer veel misstanden onderhevig, dus stop eens een keer met eeuwige "vingertje wijzen! ! :r

Wel eens goed gekeken naar de slacht transporten naar Italië, etc. ??????
Naar de manier waarop de vlees industrie in Europa met dieren "omgaat ????
Naar het beneden peil respect voor leven van mens en dier in het algemeen in Europa????

Als er al vergeleken moet worden, zal je heel Europa moeten vergelijken met Amerika en dan zal men zien dat er heeeeeeeeel veel overeenkomsten zijn; waarom? De "Amerikaan" bestaat niet, net zo min als dat "de Europeaan" bestaat!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:03

ElCid schreef:
Blijkbaar zijn weinig mensen hier op de hoogte waarom het paarden slachten in 1e instantie verboden werd.......

Wat was dan die reden?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:21

ElCid schreef:
Het eeuwige commentaar op de Amerikanen wordt ik ook doodziek van, de mensen met de grootste mond over "de Amerikanen" zijn er nog nooit geweest en zouden misschien eens wat beter moeten rondkijken op hun eigen continent, want "de Europeanen" doen ook genoeg dingen die niet door de beugel kunnen, het slachten, houden en gebruik/ misbruik van dieren ( en mensen ) in het algemeen is ook in Europa aan zeer veel misstanden onderhevig, dus stop eens een keer met eeuwige "vingertje wijzen! ! :r

Wel eens goed gekeken naar de slacht transporten naar Italië, etc. ??????
Naar de manier waarop de vlees industrie in Europa met dieren "omgaat ????
Naar het beneden peil respect voor leven van mens en dier in het algemeen in Europa????

Als er al vergeleken moet worden, zal je heel Europa moeten vergelijken met Amerika en dan zal men zien dat er heeeeeeeeel veel overeenkomsten zijn; waarom? De "Amerikaan" bestaat niet, net zo min als dat "de Europeaan" bestaat!

Begrijp je het zelf wel? Als paardenslachten in NL nu normaal bevonden werd, hoefden al die salamitransporten naar italie niet of minder. Verbod in de USA zorgt voor nog ellendiger lange transporten naar mexico. Heb ik liever het slachthuis om de hoek.

De reis ernaartoe is veelal vervelender dan uiteindelijk in het slachthuis, dus please perk de ellende van de transporten in.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:27

Kwanyin schreef:
ElCid schreef:

Wat was dan die reden?

Daar ben ik ook benieuwd naar

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:44

Staat in de openingstekst: er was geen budget meer om inspecties uit te voeren. En zonder regelmatige inspectie mag een slachthuis niet draaien. Dus meer een regelgevingskwestie dan een principieel iets.

En als het om mensenrechten gaat, breek me de bek niet open. Dan hebben we het hier over een land dat speciaal een gevangenis heeft opgezet buiten de eigen landsgrenzen om daar mensen te kunnen martelen. En die tijdens de oorlog in Irak besloot om de Geneefse Conventies maar even aan de laars te lappen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 05:53

Of een land dat diplomaten van bevriende naties afluistert alsof het vijanden uit de koude oorlog zijn.
Breek me de bek niet open! ;) De VS loopt op een heleboel gebieden een eeuw op ons achter! (Hoe er met homo's en andere minderheden omgegaan wordt, de wapenwetten, het percentage gelovigen.)
Dus ik denk dat je daarom vanuit Nederland best een beeld kunt vormen, zonder er ooit geweest te zijn.
(Ik ben ook nooit in Afghanistan geweest maar daar lijkt het me ook niet echt gezellig, afgaande op wat ik er van zie en hoor! ;) )