Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Timknows schreef:Haha ik denk niet dat je aan de hand van botten een compleet paard kan klonen, anders hadden we ook weer dinosaurussen.... Zou wel leuk zijn!
Hannepan schreef:Timknows schreef:Haha ik denk niet dat je aan de hand van botten een compleet paard kan klonen, anders hadden we ook weer dinosaurussen.... Zou wel leuk zijn!
Er zat DNA (volledig genoom zelfs?) in het bot dus dat kan perfectZelf 1 mini splintertje bot zou in principe dan al genoeg zijn om te kunnen klonen,, ik denk dat dino's al te lang zijn uitgestorven en er geen DNA meer over was, enkel nog "versteende" beenderen en zo
edit : alleen geen idee of de wetenschap al zover staat nu; ze konden al een schaap klonen, maar doordat ze de de veranderingen in chromatine (waardoor dus sommige genen worden "uitgezet" of net "aangezet", gebeurt bij iedereen...zorgt er bv voor dat een tweeling toch verschillen heeft ondanks dat het eig ook "klonen" zijn ) niet konden "resetten" kregen ze een dier dat vroeg stierf, ziektes kreeg...maar hoe het hiermee staat weet ik niet :p
Maar het blijft erg leuk gewoon, nieuwe ontdekkingen, vooral as ze met paarden te maken hebben