Problemen tussen rijvereniging en manege Kampen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Problemen tussen rijvereniging en manege Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 14:21

http://www.brugnieuws.nl

In de manege aan de Zwartendijk is een groot conflict ontstaan tussen de Paardensport Vereniging Kampen (PSV) en het Hippisch Centrum Kampen (HCK). Zaterdag 15 juni heeft HCK de samenwerking met PSV opgezegd. Derhalve hebben de leden van PSV officieel geen toegang meer tot de manege aan de Zwartendijk.

Detail is dat er inmiddels een nieuwe vereniging is opgericht met de naam Paard van Troje. Verschillende bestuursleden zijn nog lid van PSV Kampen en hebben ook binding met HCK. Volgens PSV Kampen zouden hun leden benaderd zijn om over te stappen naar het Paard van Troje.

HCK heeft inmiddels zonder verdere uitleg negen terreinverboden afgevaardigd aan leden van PSV zonder uitleg. Hierbij zit volgens PSV een vrijwilliger die dertien jaar lang dagelijks in de manege aan de slag ging met zijn paard. De incidenten hebben grote impact op de leden van PSV Kampen. PSV omschrijft de gebeurtenissen als een 'paardensoap'.

PSV Kampen, ontstaan uit een fusie tussen de Landelijke Rijverengiing Kampen (LRK) en ponyclub Toi Toi, heeft op woensdag 26 juni een jaarvergadering gepland. HCK heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat PSV Kampen geen gebruik mag maken van de manege aan de Zwartendijk. Daarom wijkt de vereniging, die al 46 jaar bestaat, uit naar de kantine van TOG.

Tijdens de jaarvergadering van komende woensdag zal een nieuwe voorzitter worden benoemd. De huidige voorzitter Jacco Ilbrink doet een stapje terug en wordt algemeen bestuurslid. " Ik kan deze functie niet meer combineren met mijn werk", aldus Ilbrink.

Tijdens de vergadering worden de leden bijgepraat over de stand van zaken omtrent het conflict van PSV Kampen met HCK.

HorseTimeXL

Re: Problemen tussen rijvereniging en manege Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:32

Haha het haalt zelfs hier de voorpagina.
Ik zat ook 10 jaar op deze rijvereniging, alleen ging ik daar weg omdat ik practisch niets leerde.. en dat was net voor dat toi toi en lrk samen gingen.. het is daar altijd rommelig geweest en sinds die samenvoeging is het blijkbaar alleen maar erger geworden. Ben wel benieuwt wat er met de manege pony's op dit moment gebeurt..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:39

Heeft de PSV daar dan gewoon nog pony's staan of huren zij alleen de manege voor hun activiteiten?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:03

PSV en voorheen hebben voor de lessen een stuk of 6 pony's staan. Tenminste toen ik daar nog reed. Ik verwacht dat dit niet is verandert toen ze samen gingen. Maar waar de pony's nu staan weet ik niet. Aangezien ze niet het terrein meer op mogen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:06

Altijd al een zooitje geweest daar, maar dit is natuurlijk ook niet leuk :n

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:03

Vanavond is de leden vergadering, zit nog steeds te dubben of ik erheen zal gaan.. Ik wil namelijk wel graag weten of dit hele gedoe invloed heeft op de startkaartleden van de manege!

Mijn paard staat daar niet gestald gelukkig.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:03

is dit nou echt voorpagina nieuwss???

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:59

Espie schreef:

:') vind het wel een mooie soap zo

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:19

Wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in hahahahaha

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:24

Leuk zo'n soap!

Wanneer komt het vervolg?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:24

Het is altijd een goede manege geweest, alleen jammer dat sommige mensen van het bestuur er zo'n potje van hebben gemaakt! Hopelijk komt er nu een goed einde met de juiste personen! :j

lanadelrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:27

Wie wind zaait zal storm oogsten.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:01

Espie schreef:

De vereniging psv heeft zelf de krant ingelicht over deze situatie, dus de kans dat het hier komt te staan was dan ook erg groot! :)

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:19

Ik rij zelf op deze vereniging met mijn verzorgpaarden (zijn daar niet gestald), daar voor heb ik altijd in de manege lessen gereden als aspirant lid.
Dit is allemaal op een oneerlijke manier ontstaan en is onder een hoedje gespeeld met de ''nieuwe vereniging''.
De vergadering van gisteren heeft wel veel duidelijk gemaakt en er staan een nieuw sterk bestuur klaar.
PSV gaat er hard tegen aan om alles weer op de rit te krijgen.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:31

Hier nog even een berichtje van de PSV

Tijdens de ledenvergadering van woensdag 26-06 is met een overweldigende meerderheid een nieuw bestuur gekozen. Het nieuwe bestuur heeft zich als doel gesteld om op korte termijn de impasse met het Hippisch Centrum Kampen (HCK) te doorbreken. Tijdens de vergadering was er alle ruimte voor de leden om hun zorgen en vragen te delen en was de strijdbaarheid voelbaar. Het nieuwe bestuur ziet zich gesteund door deze enorme opkomst en acht zich gesterkt door het grote draagvlak bij haar leden om te strijden voor het voortbestaan van PSV.
Het nieuwe bestuur prijst zich gelukkig door de steun die zij heeft gekregen van voormalig bestuurders, de nestoren van de vereniging. Die hebben toegezegd een actieve rol te zullen gaan spelen in het komen tot een oplossing met het HCK.

“Dit stuk erfgoed van Kampen mag niet verloren gaan”.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:31

@HorseTimeXL: De manege pony's staan nog gewoon op de manege en zijn eigendom van PSV.

@Aranel: De PSV is nog de enige vereniging die aangesloten is bij de KNHS. Ik heb de KNHS vorige week donderdag gebeld en daar was de nieuwe vereniging (nog) niet ingeschreven. Dit terwijl deze vereniging dat wel zegt. Maar misschien is de aanvraag voor lidmaatschap bij KNHS nog onderweg.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:48

Maar het psv heeft geen lidmaatschap meer bij de locatie zelf, van wat ik er van begreep!
En dat heeft de 'nieuwe' vereniging wel...
Ik weet ook niet alle ins & outs van dit verhaal en er zullen best 2 kanten aan het verhaal zitten.
Maar er word wel een heel gemeen spelletje gespeeld van sommige mensen :j
Ik hoop wel dat het weer een positieve sfeer word op de manege zelf, vooral voor de mensen die er tussen staan!
Er heerst geen positieve en eerlijke mentaliteit aan die vereniging!
Het lijkt wel alsof het een machtsstrijd aan het worden is bij bepaalde mensen :n
Misschien eens goed om een stapje terug te gaan doen...

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:13

Zooo.. Dat dit voorpagina nieuws is :+

Ben erg benieuwd hoe deze "soap" verder gaat

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:24

Ook ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:36

Ben ook heel benieuwt. de ponyclub vond ik vaak wel een zootje. Zeker het bestuur, die keken weinig naar de pony's en hadden ook het lef om een vrouw die alle dagen op de manege pony's te passen en ze weer op de rit te krijgen nadat er een poos niet naar hen om was gekeken, zonder pardon haar weg te sturen, terwijl ze zo waardevol was.. Ging allemaal om vriendjes politiek..

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:25

knetterhard schreef:
Maar het psv heeft geen lidmaatschap meer bij de locatie zelf, van wat ik er van begreep!
En dat heeft de 'nieuwe' vereniging wel...
Ik weet ook niet alle ins & outs van dit verhaal en er zullen best 2 kanten aan het verhaal zitten.
Maar er word wel een heel gemeen spelletje gespeeld van sommige mensen :j
Ik hoop wel dat het weer een positieve sfeer word op de manege zelf, vooral voor de mensen die er tussen staan!
Er heerst geen positieve en eerlijke mentaliteit aan die vereniging!
Het lijkt wel alsof het een machtsstrijd aan het worden is bij bepaalde mensen :n
Misschien eens goed om een stapje terug te gaan doen...

Ja dat klopt. Het HCK wil niet meer verder met de PSV. Daarom is de nieuwe vereniging opgericht. De PSV gaat nu weer in gesprek met HCK om te kijken of ze tot een oplossing kunnen komen. We zullen het zien.... Ik blijf sowieso startkaartlid bij PSV omdat de nieuwe vereniging nog niet staat ingeschreven bij KNHS. We mogen nu nog gewoon gebruik maken van de bakken en zolang dat zo is blijf ik lid bij PSV. En anders zou ik toch ook lid moeten worden van de andere vereniging. Ik heb er zelfs al aan gedacht om mijn pony ergens anders te stallen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:00

Ik heb dat ook gehoord, maar ook heb ik geruchten gehoord dat de nieuwe vereniging lid word vanaf volgende week bij de KNHS :j En dat mensen gewoon worden toegelaten, ook al zijn ze lid van de PSV!
De nieuwe vereniging, wil met een schone lei beginnen en de manege weer een goede naam geven, want dat heeft de manege de laatste jaren niet gekregen :n

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:39

Moderatoropmerking:
Dames, het is niet de bedoeling om hier in discussie te gaan over de keuze van de Nieuwsredactie om dit onderwerp op VN te plaatsen. Opmerkingen hierover zijn off-topic en zullen vanaf hier worden verwijderd. Je kunt op- en aanmerkingen kwijt bij de Nieuwsredactie.