Rheinlandse hengst Donnerwind overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rheinlandse hengst Donnerwind overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 12:36

www.bokt.nl / www.eurodressage.com

Vandaag is de Rheinlandse hengst Donnerwind (Donnerschlag x Voltaire x Heidelberg) overleden in Nieuw-Zeeland. De hengst kreeg een koliekaanval en is ingeslapen. Zijn amazone Jody Hartstone was in Portugal toen ze het nieuws hoorde. “Ik kreeg een sms van mijn dierenarts. Donnerwind had koliek en is ingeslapen. Hij heeft een goed en lang leven gehad, maar toch voelt het alsof hij te vroeg is gegaan. Ik vind het verschrikkelijk dat ik geen afscheid heb kunnen nemen.”

“Ik weet nog goed dat ik hem voor het eerst ontmoette. Zes of zeven jaar geleden in Nederland. Hij was simpelweg prachtig. Ik heb diverse grote Duitse paarden geprobeerd en zij waren lastig te rijden. Ik stapte op Donnerwind en hij was zo makkelijk, licht, sensibel en willig. Hij was een droompaard voor elke dame.”

Donnerwind is in Nederland gefokt door de familie Nijenhuis. In 1993 werd de hengst goedgekeurd bij het Rheinlandse stamboek. In 1994 kwam hij onder het zadel bij Monika Dewes en Heiko Munzmeier. Na een trainingsperiode in Nederland ging de hengst in 1999 naar Jana Freud. Zij bracht hem uit op Lichte Tour niveau. Na een korte periode bij Coby van Baalen op stal vertrok de hengst in 2006 naar Hartstone in Nieuw-Zeeland. De hengst heeft daar op Grand-Prix niveau geacteerd, maar is daarna verder op Prix St. George niveau uitgebracht.

Donnerwind is 22 jaar geworden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:58

cariena1

Re: Rheinlandse hengst Donnerwind overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:46

Jammer ook niet echt heel oud geworden