[CHIO] Sfeerverslag zaterdag: Waar is dat feestje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Sfeerverslag zaterdag: Waar is dat feestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 01:33

Bokt.nl

Zaterdag is voor ons van oudsher al de dag van de kür. Het vroege gedeelte van de dag hebben we vandaag overgeslagen en zo kwamen we vol goede moed aan het eind van de middag aan in Rotterdam. Halte 1 van de dag was het pannenkoekenrestaurant. Hier moesten we nog even onze schld van gisteren voldoen. Gelukkig werden we meteen herkend, konden we afrekenen en weer met een gerust hart en zonder schulden naar het CHIO.

Nou was het de bedoeling om nog even ergens wat te eten... Maar wat een chaos. Ellenlange rijen bij de plekken waar je iets te eten kunt krijgen. En dan niet geordende rijen waar je na een tijdje echt wel weer uit bent. Nee driedubbeldikke rijen. Dat gingen we dus echt niet halen. Gelukkig hadden we nog niet veel trek dus hebben we ons plekje maar gezocht op de tribune. Het persvak was vandaag weer verplaatst, maaarrr daarover uitsluitend positieve berichten. We zaten op het beste plekje, we hadden wifi (yiiieeeehaaaaa) en we zaten relatief droog. Doordat we de achterste plekjes hadden, regende het bij ons maar minimaal in. Mazzel! Dus konden we de laptop uit de tas halen en inloggen op het wifi netwerk. Superfijn dat het geregeld was zodat we jullie eindelijk weer van wat live verslag konden voorzien.

De avond begon met de kür voor de ruiters met beperking. Ieder jaar weer vinden we het knap hoe deze doorzetters zich laten zien in zo'n spannende omgeving. De meeste paarden zijn echt waanzinnige engeltjes! Wat een aanwinsten... Cadeautjes op vier benen die zo fantastisch hun best doen om samen net hun ruiters een waanzinnige prestatie neer te zetten. Winnaar Frank Hosmar liet het er met zijn Alphaville zo relaxed uit zien. Wow.

Daarna volgde een voorproefje op de GP kür. De intermediaire kür op muziek. Deze rubriek werd overtuigend gewonnen door Hans Peter Minderhoud en Glocks Ziesto. Wat een paard... Een beauty met talent. Ondanks dat de hemel naar beneden kwam en ze beiden compleet verregenden was het genieten van iedere seconde. Wat een optreden. Tineke Bartels deed het commentaar en wees ons er nog eens even extra op dat het een bijzondere prestatie was. Zulk weer had volgens tante Tineke voor en nadelen. Het belangrijkste nadeel: 'alles is nat, zelfs de krullen van Hans Peter'.

Rond half negen begon dan eindelijk de kür. Helaas bleek er geen gratis livestream te zijn waar we mensen blij mee konden maken. Het terrein en alle tribunes waren afgeladen... En tijdens zo'n avond struikel je over de bekenden. Werkelijk overal kom je bekenden uit paardenminnend Nederland tegen. Madeleine Witte-Vrees beet het spits af. Ze reed met Wynton een degelijke proef zonder grote fouten. Het zou er alleen gewoon net iets makkelijker uit mogen zien. Daarna gebeurde vooral een hele tijd niet veel spannends, brachten we een bezoekje aan het circus, constateerden we dat een van de ruiters waarschijnlijk deze week zijn groom ontslagen had en maar zelf had gevlochten (kijk eens mama wat mooi!?) en was het wachten op het optreden van Charlotte en Edward. Deze twee zwaargewichten (figuurlijk uiteraard) moesten de avond gaan maken... En dat deden ze. Charlotte liet een mooie kür zien. Niet met het gouden randje zoals we die in Londen zagen tijdens de Olympische Spelen, maar wel gewoon ontzettend goed. Toen de scores binnen rolden (meer dan 87%) hadden we er een hard hoofd in dat Edward hier bij in de buurt zou kunnen komen, maar hij ging ervoor. Ondanks dat Undercover gespannen was en ondanks dat de techniek hem even in de steek liet waardoor de muziek uitviel, reed hij een prachtige kür. Wat kan Undercover toch waanzinnig passageren en wat een fantastisch achterbeen heeft dat paard. Als er toch nog net iets meer rust in het geheel zou komen, dan worden die twee groot, heel groot... Misschien zelfs wel groots. Die Edward... Wat heeft hij zichzelf bewezen... Die maakt van een geit nog een waanzinnig grand prix paard. Helaas bleef hij een procent achter Dujardin steken, maar hij reed wel een persoonlijk record met Undercover. Ze worden dus steeds beter... Hopelijk houden ze deze lijn vol tot aan het EK en verder.

Na de kür waren wij steevast van plan een hapje en drankje te doen in het Stroodorp. Wij waren wel toe een een feestje.. En daar schijnt het feestje te zijn. Helaas valt dat dus vies tegen als je geen VIP bent. Er staan namelijk welgeteld 2 man achter de bar en er zijn serieus honderden dorstige types. Na een half uur te hebben gestaan en nog geen enkel zicht te hebben op een drankje hebben we het opgegeven. Er is gewoon serieus geen doorkomen aan. Dan maar naar huis... Kennelijk willen ze niets aan ons verdienen. Wat het is weet ik niet... Maar de catering is echt van erbarmelijke kwaliteit dit jaar. De service is traag, er staat weinig personeel, er is weinig te krijgen... Nee dit is het toch niet. Dan maar geen feestje en we waren het nog wel zo van plan.

Thuis aangekomen merkte ik (Sansje) dat mijn portemonnee niet meer in mijn tas zat. Stress dus even... Helaas is alles dicht en is het bedtijd... Dus kom ik er nu niet meer achter of hij ergens gevonden is. Pasje voor de zekerheid dus maar geblokkeerd en morgen een poging doen uit te zoeken waar ik me voor eventuele gevonden voorwerpen kan melden. Ontzettend balen... Geen feestje en dus nu een extra domper. Nu dan toch maar naar bed. Hopelijk een beetje slapen en morgen hopelijk een beetje meer geluk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 07:24

bedankt voor het verslag, balen van je portemonnee, ik hoop voor je dat je hem nog vinden zult!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: [CHIO] Sfeerverslag zaterdag: Waar is dat feestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:08

Wat een heerlijke verslag weer! wat is de planning voor vandaag?

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:21

Hihi, heb toch even heerlijk gelachen om de opmerking 'Edward Gal maakt van een geit nog een waanzinnig grand prix paard'
En het klopt nog ook. :j

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:06

Tip voor jullie. Er zit tegenover de manege, bij de achter uitgang een schattig patatzaakje. Was zaterdagmiddag om 17.30 bijna niemand. Je wordt geholpen door een lief dametje. En betaald maar 2 euro voor een lekker frietje.
Heb je je portomonnee nog gevonden? Balen hoor, je schrik je eigen rot.

San

Re: [CHIO] Sfeerverslag zaterdag: Waar is dat feestje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 22:12

Nee helaas nog niet. Ik hoop op een wondertje met afbreken. Kan me niet schelen als ze cash eruit hebben gehaald... Maar pasjes terug zou wel fijn zijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:58

Wij hebben een superavond gehad. Mijn ervaring met het feest is anders geweest. Duurde inderdaad wel een paar minuten voor je geholpen werd. Maar rond half 12 stonden er zeker wel meer achter de bar. Wij hebben echt een super avond gehad. En met de rest van het verslag ben ik Heey zeker eens. Mooi geschreven :-)