[CHIO] Titanenstrijd tijdens Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Titanenstrijd tijdens Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 22:08

*Bokt.nl

De kur op muziek in Rotterdam is een ware titanenstrijd geworden. Olympisch kampioene Charlotte Dujardin en onze eigen Edward Gal streden met het mes tussen de tanden om de eerste plaats. Na een spannende ontknoping moest Gal uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Dujardin met Valegro.

Dujardin liet een prachtige kur op muziek zien. Valegro toonde geconcentreerd en liet zich fantastisch zien. Er zat een kleine storing in de wissels om de pas, maar andere fouten waren in de kur niet te ontdekken. Haar kur werd dan ook beloond met een monsterscore; 87.425%. Dujardin reed niet de kur die ze op de Olympische Spelen reed. 'Die kur wil ik niet meer rijden. Hij was heel speciaal voor me en hoort bij de Olympische Spelen'. Voor deze gelegenheid haalde ze een oude kur uit de kast. Aan een nieuwe wordt gewerkt.

Afbeelding

Gal deed zijn best Dujardin voorbij te streven. Glocks Undercover toonde wat gespannen en Edward leek er flink aan te moeten rijden. Toch wist hij zijn kur vrij van fouten te houden. Door de spanning miste de kur wat gemak in met name de galopwissels. De passage was echter om van te watertanden. Uiteindelijk moest gal genoegen nemen met een tweede plaats, een procent achter Dujardin. De score van vandaag, 86.075%, was een persoonlijk record voor de combinatie. Edward voelde de spanning tijdens de kur, maar wist hier mee om te gaan. Tijdens de eerste lijn viel zijn muziek uit. Hierdoor twijfelde Edward even wat hij moest doen. 'Ik besloot maar even te blijven piafferen totdat de muziek het weer ging doen, daarna kon ik weer door rijden. Helaas zat ik daarna wel een beetje achter de muziek'.

Op gepaste afstand volgde de zweedse Tinne Vilhelmson. Zij kwam net niet boven de magische 80%. Ze reed dezelfde kur als vorig jaar. Don Auriello voelde fijn aan. Tinne was tevreden met de rit. Hans Peter Minderhoud werd vierde.

Met het EK voor de deur wordt het nog spannend. Valegro is nog niet op zijn fitst aldus Dujardin. Tijdens de kur in Rotterdam heeft ze vooral geprobeerd een fijn rondje te rijden en het hem niet te moeilijk te maken. 'De komende periode gaan we vooral hard trainen om hem weer zo fit te krijgen als hij kan zijn. In Hickstead komen we weer aan start'. Beide paarden kunnen beter en worden steeds beter. Dat belooft wat later deze zomer.

Uitslag:
1. Charlotte Dujardin - Valegro; 87.425%
2. Edward Gal - Glock's Undercover; 86.075%
3. Tinne Vilhelmson - Silfven - Don Auriello; 79.825%

HorseTimeXL

Re: Titanenstrijd tijdens Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:25

was top! ook in het topic!

Sientje

Re: [CHIO] Titanenstrijd tijdens Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:23

Filmpjes..? ;)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:58

Ik kom net terug van het CHIO, was geweldig om alle ruiters te zien.. Maar de nummers 1, 2 & 3 waren inderdaad het meest indrukwekkend... Het was n hele mooie avond, heb echt genoten!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 06:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 07:50

Edward was voor mij echt de nr 1!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:04

Wat een kür! Wat een showknol is die Valegro, die ere ronde! Malloot!!

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:45

ik dacht dat valegro even uit zijn ritme was bij de laatste piaffedraai? (staat er niet bij) verder mooie kur hoor! :)edward gal deed het ook goed, vind ik! die kan nog ver komen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:13

Lijkt het nu maar zo of rijd charlotte de helft van haar kur achter de muziek aan? Teminste, aan de hand van de muziek overgangen en de overgangen die daar op volgenden lijkt het wel of het allemaal net even te laat is.

Edit: Volgens mij ligt het aan de link, ze rijden namelijk allemaal achter de muziek aan :+ . Ben ik de enige die daar last van heb?

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 10:24

Edward zat daadwerkelijk achter de muziek. Charlotte is het me gisteren niet bij opgevallen

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:32

Volgens mij moest Edward aan het einde toch aardig knutselen in zijn lijnen om goed te kunnen eindigen :=
Maar wat doet hij dat profesioneel dan! :j
Fijn dat we via topdressage toch weer even mee kunnen kijken *\o/*

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:14

wouwwie, charlotte was echt super, maar natuurlijk edward TOP TOP TOP, wat heb ik een respect voor hem, wat een score, is zeker een verdiende score :D

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:30

Was er nog regen tijdens de kür? Ben nml al ettele malen te pletter geregend tijdens de kür op muziek op het CHIO. Nu niet geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:54

Nee het was droog Alesco (tijdens de GP kür tenminste). :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:41

Wat goed van Edward dat hij al zo snel met dit paard zo hoog eindigt. Dat beloofd nog wat!

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:48

Ik was vooral gecharmeerd van Tinne Vilhelmson. Wat een geweldig paard! Was bij de prijsuitreiking ook de rust zelve. In tegenstelling tot Valegro en Undercover. :P

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:43

Kippenvel moment bij Charlotte en Edward!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:47

Het was ontzettend gaaf om bij te zijn. Nummer 1 2 3 waren wel het beste. Bij de kur van don audriello had ik kippenvel.... Echt heel gaaf :~

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:42

Wauw, onvoorstelbaar wat Edward van dit paard heeft gemaakt zeg... Wat een duo!!!
Maar ik vond Tinne en Don Auriello ook prachtig! Vind het verschil qua punten tussen haar en de nummers 1 & 2 wel heel groot. Of ligt dat aan mij?