[CHIO] Sfeerverslag vrijdag: Partybus en reuzensprongen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

[CHIO] Sfeerverslag vrijdag: Partybus en reuzensprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 23:06

Bokt.nl

De derde dag alweer. Op ons programma vandaag stonden de landenwedstrijd springen en de spectaculaire Six Bar. Dat betekende in ieder geval een rustige morgen. Klein beetje uitslapen (zeker vergeleken met de dag van gisteren) en uitgerust naar het CHIO. Oorspronkelijk waren we nog van plan om de 5* GP Special mee te pakken in de bospiste... Maar we hoefden niet lang te overleggen voordat we besloten dat toch maar niet te doen. Regen, geen overdekte tribune en een middelmatig deelnemersveld. De keuze was snel gemaakt om dat onderdeel over te slaan zodat we niet nat en compleet verkleumd zouden zijn voor de rest van het programma.

Uitgerust met vier laagjes kleren (waar is de zomer als je m nodig hebt) haastten we ons naar Kralingen. Sansje begon de dag al met een avontuur. de pendelbus oftewel: de partybus! Met gouwe ouwe door de speakers van de carpool naar het paardenfestijn. Wat wil je nog meer. Het is even wennen hoor een bus waar je op de banken mag staan, die een eigen extra generator heeft voor de discolampen en stoommachine... En dan 'oeh ie oeh ah ah... Ching cheng walla walla bang bang' onderweg naar Rotterdam. Het is beslist een belevenis al hoef je die bus niet echt te nemen om sneller te zijn. De bussen gaan niet heel erg vaak en ook de bus heeft gedeeltelijk gewoon last van filedrukte. Het had een stuk minder spannend geweest voor het verslag, maar zelf in de auto een stukje file rijden had toch sneller geweest.

Het was even zoeken naar de perstribune. Want ja, lieve volgers, we zijn verplaatst naar een stek met stroom en wifi! Dat was een goede switch. En gelukkig zaten de dames van het perscentrum goed op te letten en trokken ze Bonechi op tijd aan de jas om van deze nieuwe plek gebruik te maken. Enige nadeel... De tribune ligt op de wind en dat maakt het wat kkkkkoud... En als het regent moet de laptop toch echt weer in de tas. Maar we mogen niet klagen. Het is een hele verbetering. Hoe het morgen zit weten we niet, want dan bestaat de kans dat de perstribune weer verhuisd wordt. We zijn van de zwe(r)vende pers zeg maar.

De landenwedstrijd was bedroevend, tenminste, als je voor de gelegenheid chauvinistisch bent ingesteld. De hollanders bakten er niets van, het was water koud en winderig en tja... dan duren twee omlopen best lang. Ondanks dat we verwoede pogingen hebben gedaan balken omlaag te kijken bij wat concurrenten mocht het niet baten. De Hollanders werden zesde... Samen met de belgen. Zesde klinkt nog best leuk, maar is eigenlijk gewoon een na laatste. Zo jammer. Gelukkig werden we goed verzorgd door mister Bokt himself die ons ieder jaar trouw een hart onder de riem komt steken. Kon... Uh prinses Beatrix was er ook vandaag. Ze zat vlak naas ons, maar we maken ons geen illusies hoor. Wik zaten een stuk lager, in een gewoon plastic stoeltje met een zelf meegebracht flesje drinken. Zij zat een stuk hoger, in een zachte fauteuil met een VIPperig drankje. Toch blijf het leuk te zien dat Prinses Beatrix nog steeds met plezier naar de paardensport komt kijken. Wat ze overigens wel met ons gemeen had, was dat ook zij vol op de woei zat. Waar wij er dan echter na een paar uurtjes compleet verwaaid uit zien, zat haar kapsel nog perfect. Het bewoog gewoon zelfs nauwelijks mee. Wat zou toch haar geheim zijn. Of het je smaak is of niet... Het is toch ideaal dat na de grootste windhoos nog steeds ieder haartje precies zo ligt zoals je het eerder die dag (of misschien zelfs wel week) bedoeld had?

Verkleumd besloten wij de CHIO catering een avondje over te slaan en een plekje te zoeken in het pannenkoekenhuis. Wat een topidee was dat! Lekker warm, lekkere pannenkoek en.... gratis! Nee... Niet proletarisch-winkelen-gratis en nee we hoefden ook al niet af te wassen. En helaas betekende het ook al niet dat we een upgrade hebben gekregen naar VIP status. De pinautomaat lag er uit en dus hebben we nu een schuld. De pannenkoekendame had er gelukkig alle vertrouwen in dat wij morgen onze rekening komen betalen. Het bestaat dus nog... :)

Toen op naar de tribune voor een staartje Zuid Holland Cup en de Six Bar. Al bij het opbouwen vroegen Sansje en ik ons af wat we daar deden. We krijgen meestal al een lichte hartverzakking als we naar het inspringterrein kijken, dus hindernissen van 1.95 zijn voor ons levensbedreigend. Maar we hebben het overleefd, zonder spijt. Wat een spectakel!

Bovendien is het altijd leuk mee te luisteren met gesprekken van andere mensen op de tribune. Niet netjes wellicht, maar wel leuk. Zo hoorden wij (overigens niet voor de eerste keer deze week) de frustraties aan over het parkeren. Waar we tijdens de accreditatie eerder deze week al hoorden dat de juryleden door de Rotterdamse politie op de bon waren geslingerd, waren nu de deelnemers aan de ZH Cup aan de beurt. De geparkeerde vrachtwagens waren allen keurig voorzien van parkeerboetes van 90 euro. Toch een pijnlijk besluit van een leuke avond. Het laatste woord is er nog niet over gesproken als we de heren moeten geloven... En dat kan ik me voorstellen. Het is voor zowel de organisatie als deelnemers niet leuk als er een smet op het 65e verjaardagsfeestje van het CHIO komt. Hoewel het verdriet vast van korte duur is, want er stond toch echt nog een avondje Stroodorp op de planning hadden we het idee. Gelukkig waren Freddy, Gerard, Mike en René weer aanwezig en hoeft dus niemand te vrezen voor een biertekort.

Na een ritje naar huis.... Whoop whoop weer lekker met de partyliner op de klanken van Paradise by the Dashboardlight. Zit het er voor nu weer op. Morgen weer, zorgen dat we op tijd een plekje zoeken voor de kür. Tot morgen!

benangelique

Re: [CHIO] Sfeerverslag vrijdag: Partybus en reuzensprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 03:40

Na zo'n geweldig verslag baal ik helemaal dat ik er niet bij kan zijn!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:26

o, man, die partybus. Daar ben ik echt officieel te oud voor. Hoewel.... ik had m donderdag te pakken met mijn twee dochters. De oudste (die een beetje op mij lijkt), ging met haar hoofd op mijn schoot liggen en haar hand over haar andere oor, want ze vond de muziek 'echt heel lelijk, en de lampjes niet fijn'. Ben je vier... Gelukkig zat de andere (2) in de kinderwagen te swingen of haar leven ervan af hing en vraagt die nu nog steeds wanneer ze weer met de bus mag. Ik was blij dat ik gister 'gewoon' (want wat zorgt het CHIO goed voor de eigenaren van deelnemende paarden) bij de VIP kon parkeren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:14

Haha, gisteren al wat verhalen gehoord over die bus, word erg benieuwd naar foto's! Of, beter nog, een filmpje :D

Maar eeh, we hebben het serieus over dit nummer?

Arme, arme Sandra :(:) :j

Iig heel veel plezier vandaag! Hier is vandaag, tegen de verwachting in, af en toe een zonnetje te bespeuren :D Moet niet gekker worden {:}

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 11:16

Yep... Serieus dat nummer... En dan nuchter... Op de heenweg... Ben vergeten foto's te maken. Wie weet waag ik me er nog eens aan :7

Voor een idee... Dit filmpje staat op YouTube. Het is deze bus
http://www.youtube.com/watch?v=uQWUEC9_sYw

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:24

ja. dat dus. En schlagers. Je weet wel, apres-ski, van als de alcohol extra hard is aangekomen na een dag in de buitenlucht. Echt genieten!

Love_elize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:46

Haha dat nummer speelde ze bij ons op ponykamp vaak af :)

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:03

Leuk!! deze blog over de partybus! wel grappig om die tegen tekomen ;p hij is namelijk van mijn vader hihi! dit is echt een ''vind ik leuk'' moment! :) hij vind het ook al die positieve en leuke reacties! bedankt namens ons *\o/* ! Xx

filmpje van partybus in het donker!
http://www.youtube.com/watch?v=vAQ9KbxLTWY

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 00:58

@daisy... Ik ben gisteren m'n portemonnee kwijt geraakt. Mogelijk in een van de bussen... Weet jij met wie ik contact kan zoeken om na te vragen of hij misschien bij een van de chauffeurs is afgegeven?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:02

Oew das balen Sansje!

maar leuk verslag weer :D

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:05

Sansje schreef:
@daisy... Ik ben gisteren m'n portemonnee kwijt geraakt. Mogelijk in een van de bussen... Weet jij met wie ik contact kan zoeken om na te vragen of hij misschien bij een van de chauffeurs is afgegeven?

hooi, dit is het nummer van mijn vader **** hij ree die dag in de partyliner ;p hem kan je eventueel wel bellen, anders kan je de edad reizen zelf bellen met dit nummer : ***
succes! :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:30

zet je echt gewoon het mobiele nummer van je vader op internet?? :oo iedereen kan nu bellen he ;)

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:34

Ladybird schreef:
zet je echt gewoon het mobiele nummer van je vader op internet?? :oo iedereen kan nu bellen he ;)

haha die staat ook op de edad site :P dus dat maak niet uit hihi xx

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:44

daisyhot123 schreef:
Sansje schreef:

hooi, dit is het nummer van mijn vader ...hij ree die dag in de partyliner ;p hem kan je eventueel wel bellen, anders kan je de edad reizen zelf bellen met dit nummer : ...
succes! :)

Dank voor deze gegevens. Ik PB ze naar sansje, maar volgens mij is ze al super goed geholpen door de partyline mensen. Ik tem toch even voor de telefoonnummers, het is niet de bedoeling dat deze online staan, ook al staan ze elders ook, maar wel ontzettend bedankt voor je hulp!