Eventers trainen met toppers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eventers trainen met toppers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:45

www.knhs.nl

De Nederlandse senioren en young rider kaderleden hebben deze week kunnen trainen bij absolute toppers. Maandag en dinsdag werd er in Roosendaal getraind onder de kritische ogen van bondscoaches Wim Ernes en Rob Ehrens. Op woensdag kwam niemand minder dan Joachim Jung naar Renswoude om de Nederlanders te helpen bij een terreintraining.

Joachim Jung is de vader en trainer van Michael Jung, de huidige Europees-, wereld-, en Olympisch kampioen. Bondscoach Martin Lips vertelt: “We hebben drie dagen super getraind, alle ruiters die er waren hebben weer huiswerk genoeg. Dat iemand als Joachim Jung ons wil helpen is natuurlijk super. Hij was ook zeer te spreken over de ruiters. Zeker bij de Nederlandse young riders zag hij mogelijkheden. Nu verder trainen en zorgen dat ook het hele management er omheen nog beter op orde komt.”

Rabo Talententeamlid Althea Bleekman was vanuit Engeland, waar zij woont, overgekomen voor de lessen. “Het waren super dagen waar ik veel aan gehad heb. Het was geweldig om te kunnen trainen met, zonder twijfel, een aantal van de beste trainers van Europa. Alle trainers waren heel fijn om mee te werken en ik hoop dat ik vaker de kans krijg bij hun te trainen.”